Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-05-08, 20:41
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...OOjEphMtZ8dfQ/

✓ Bakelser förvarades på golvet.
✓ Utgångna livsmedel i fanns frysen. En förpackning dålig lammtunga slängdes under inspektionen.
✓ Vakuumförpackad lammfärs var märkt "Folkets livs 5 kg" och hävdades vara mald på plats, trots att restaurangen saknade vakuum- eller etikettmaskin. De var enligt Folkets kebab "på reparation".
✓ Mat förvarades i plastlådor från IKEA utan märkning. "Det finns risk att plastmolekyler hamnar i maten med negativ effekt för hälsa", står det i rapporten.
✓ Köttkvarnen var "väldigt smutsig".
✓ Slitna skärbrädor förvarades på golvet.
✓ Frysrummet gick inte att stänga.
✓ Kyckling och fisk tinas på bänken över natten.
✓ Köket saknar möjlighet för personal att tvätta händerna.

När jag kollade på deras hemsida kunde jag inte låta bli att skratta
"Upplev mellanöstern på Söder"

www.folketskebab.nu

"Bakelser förvarades på golvet.". Det är väl sådant som de säljer till vita eller ger bort till vita. Jag hade haft med mig folk från beskattning och kollat hur mpnga av dem jobbar svart och drar bidrag. Muslimer är duktiga på sådant och de tycker att de är smarta när de ägna sig åt fiffel. Att klura ut något avancerat är det lite annorlunda med.
Citera
2017-05-08, 20:45
  #110
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziaie
"Bakelser förvarades på golvet.". Det är väl sådant som de säljer till vita eller ger bort till vita. Jag hade haft med mig folk från beskattning och kollat hur mpnga av dem jobbar svart och drar bidrag. Muslimer är duktiga på sådant och de tycker att de är smarta när de ägna sig åt fiffel. Att klura ut något avancerat är det lite annorlunda med.

Muslimer?
Vad har det med tråden att göra?
Citera
2017-05-08, 23:33
  #111
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Du reagerar över att många utmålar just snabbmatsställen som snuskiga (i en tråd som handlar om snusk på ett snabbmatsställe). Detta resonemang tror du är helt taget ur luften.

Samtidigt klagar du själv över snusket på restauranger, där du tycker man borde göra mer kontroller.

Jag förstår dig inte riktigt här, JeffDavis. Såvida jag inte missförstått dig och du menar att fler oanmälda kontroller bör göras på såväl restauranger som snabbmatsställen?

Självklart ska kontrollerna göras på såväl sunkhak som på mer uppstyrda restauranger. Men min poäng från början handlade om att om man tror att det alltid är skinande rent i alla kök där man köper sitt käk är mitt råd att sluta käka ute.
Citera
2017-05-09, 15:33
  #112
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Självklart ska kontrollerna göras på såväl sunkhak som på mer uppstyrda restauranger. Men min poäng från början handlade om att om man tror att det alltid är skinande rent i alla kök där man köper sitt käk är mitt råd att sluta käka ute.

Kan faktiskt inte hitta ett enda inlägg i tråden som tror att det är "skinande rent i alla kök där man köper sitt käk."

Men ok, om jag eller någon i min närhet någonsin drabbas av den vanföreställningen kanske jag följer ditt råd.

Vad är ditt råd till den som blivit matförgiftad på Folkets Kebab då?
Citera
2017-05-09, 18:45
  #113
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Hur menar du att fekala bakterier skulle komma i direkt kontakt med potatis?

Det är väl isåfall om bonden inte har tvättat händerna ordentligt efter ett toalettbesök.

Men annars?

Vad är jord?
Citera
2017-05-09, 19:31
  #114
Avstängd
Som jag tidigare försökt påpeka borde det kunna handla om att ta reda på om
alla Folkets Kebab eller likadana eller om det går att äta på ett annat ställe än
det prickade.

Men ingen verkar nappa.
Citera
2018-11-20, 04:29
  #115
Medlem
Någon som besökt detta råtthål på senare tid?
Citera
2018-11-28, 20:14
  #116
Medlem
RZLAs avatar
Förvånar mig inte ett dugg, de två gånger som jag har ätit där har jag varit övertygad om att jag skulle bli matförgiftad. Riktigt mjuk och konstig konsitens på kebaben som inte smakade något vidare. Klarade mig dock och höll mig frisk båda gångerna.
Citera
2018-12-01, 01:44
  #117
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Ätit på folkets sen tidigt nittiotal. Fick veta om exakt allt det som står i artiklarna för kanske 8-10 år sedan och har inte besökt dessa ställen sen dess.
Lite småmärkligt att detta varit känt bland människor som jobbar med mathygien (varav jag fick informationen) till att ta åratal till att nå den vanliga människan.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback