Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-02, 23:14
  #1
Medlem
Jag har väldigt goda skäl till att ta livet av mig men är för feg för att göra det.

Jag skulle vilja veta om det finns någon opiod eller opiat som man kan ta länge och må bra på med bibehållen ruskänsla.

Metadon exempelvis, fortsätter det att fungera eller planas känslan ut som många säger att den gör på sub?
__________________
Senast redigerad av heyhey 2017-05-02 kl. 23:16. Anledning: Edit
Citera
2017-05-02, 23:20
  #2
Medlem
Mia-Rovys avatar
Den planas ut oavsett vilken opiod du tar. I exakt samma proportion. Mer rus = mer tolerans. För att det är så hjärnan fungerar.
Citera
2017-05-02, 23:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Den planas ut oavsett vilken opiod du tar. I exakt samma proportion. Mer rus = mer tolerans. För att det är så hjärnan fungerar.

Aha. Aj då. Men planas den ut totalt eller kommer man fortsätta att uppleva en viss bedövning och lycka?
Citera
2017-05-02, 23:27
  #4
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey
Aha. Aj då. Men planas den ut totalt eller kommer man fortsätta att uppleva en viss bedövning och lycka?
Totalt. Bedövning och lycka kommer att ersättas med så som det kändes innan missbruket påbörjades, och så som det kändes innan kommer att ersättas med ett helvete.
Citera
2017-05-02, 23:30
  #5
Medlem
Kan man vid längre uppehåll komma tillbaka till där man började?
Citera
2017-05-02, 23:32
  #6
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Kan man vid längre uppehåll komma tillbaka till där man började?
Det vet jag inte, men jag tror det. Ser inte varför det inte skulle gå.

Se det som ett SMS-lån med skyhög ränta.


Du lånar lite pengar (lycka), sedan får du betala tillbaka, plus mycket mer. Så du blir fattigare. Men med tiden kan du givetvis komma tillbaka till samma ekonomiska (mentala) situation du var i innan, och upprepa misstaget.

Risken är dock betydande att man inte lyckas att komma tillbaka
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-05-02 kl. 23:36.
Citera
2017-05-03, 00:27
  #7
Medlem
tvattmedels avatar
Det finns inga "goda skäl" att ta livet av sig, när allt är som värst kan det bara bli bättre.
Citera
2017-05-03, 01:31
  #8
Medlem
Moments avatar
Du kan nog puttra på i ungefär 5-10 år innan det blir meningslöst och du måste sluta för du mår sämre än du gör nu . Det som är skönt är den totala bedövningen och att bli helt besatt på att skaffa mer istället för att tänka på vad du nu än har för problem , det låter oftast till en förtidig död, sjukdomar och misär .
Citera
2017-05-03, 09:23
  #9
Medlem
Zot^s avatar
Det går nog utför fortare än så.

Dum idé TS. Det kommer bara bli sämre. Jag garanterar att det absolut inte kommer att vara värt det i slutändan.

Av egen erfarenhet så är det kul i några år sedan sitter du där med subutex eller metadon och mår exakt lika dåligt som innan och den enda skillnaden är att du nu måste betala massa pengar om du köper det svart, alternativt gå och pissa på nån jävla klinik var och varannan vecka för att undvika abstinenstortyren och tro mig, ifall du då råkar ut för att inte få tag på din nu totalt meningslösa drog så kommer alla andra problem som du har nu att kännas som himmelriket jämförelse.

Varför vill du använda opiater varje dag om jag får fråga? Har du ont eller mår du psykiskt dåligt?
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2017-05-03 kl. 09:43.
Citera
2017-05-03, 10:09
  #10
Medlem
vargenbaras avatar
Hej!

Svaret är mer eller mindre nej.
Problemet är som nämnt tolerans.
Heroin och fentanyl lär du alltid få ett rus på, men det kommer bara leda till lidande då du aldrig kommer ha råd med mängderna som krävs.


Buprenorfin är den enda opioiden som finna tillgänglig i sverige som har ett toleranstak.
När du slagit i taket kan du inte få mera rus. Större dos innebär heller inte värre abstinens utan 8 eller 300mg kommer kännas lika djävligt att hoppa från. Maxdosen ligger runt 4-8mg hos majoriteten.

Jag som har maxad tolerans på sub känner verkligen inte av något rus längre, men jag mår väldigt bra vilket jag inte gör helt nykter. Men troligen beror det på att jag sabbat mina receptorer. Jag mår helt enkelt som jag hade mått ifall jag aldrig Börjat med opiater/opioider.

Så för en opiatnaiv hade man troligen mått kanon på sub tills man fått maxtolerans och det inte gett någon effekt längre. Det hjälper troligen bara de som knarkat sönder sin hjärna.

DOCK ska det tilläggas att det i bl a USA finns de som lagligt blir behandlade med buprenorfin mot depression. Doserna verkar ligga på 2mg och nedåt. Vissa jag har pratat med har det funkat bra för i några år, hur det funkar i längden får tiden utvisa.

Du kan läsa mer på www.suboxforum.com
Citera
2017-05-03, 11:03
  #11
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey
Jag har väldigt goda skäl till att ta livet av mig men är för feg för att göra det.

Jag skulle vilja veta om det finns någon opiod eller opiat som man kan ta länge och må bra på med bibehållen ruskänsla.

Metadon exempelvis, fortsätter det att fungera eller planas känslan ut som många säger att den gör på sub?

Om du går på något så starkt som metadon skulle du behöva ta en svagare opioid. Kodein verkar somliga kunna gå på i decennier, men då är det troligen sådana som inte får så snabb tillvänjning.
Citera
2017-05-05, 00:06
  #12
Medlem
forfoxsakes avatar
Du är inte direkt ensam om såna villkor kring din existens och det där är världen sämsta orsak att knarka. Vet du vad du håller på med vet du någon stans att sånt ändå inte leder någon stans där det inte var bättre förr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback