Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-06, 06:34
  #25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Det är ju bara och läsa den här tråden så framgår det direkt med ett daltande och ett ursäktande av Jehovas Vittnen som normalt sett betraktas hjärntvätta oskyldiga människor och ofta är det ensamma människor dom försöker locka i fällan med gemenskap. Ryssland gör helt rätt i och förbjuda skiten och speciellt när deras huvudkontor finns i de penningekåta hundarnas nation så är det enkelt att förstå risken med en farlig trojansk häst som innehåller krafter som kan förgöra nationen för Rysslands människor och plundra tillgångarna. Här gäller vara vaksam och tänka före och inte godtrogen och naiv som vänsterpackets syltryggar som i ett slem kryper och kravlar för imperialismens så kallade demokrati med löften om säkerhet och annat förljuget trams. Jag är ingen expert på Sverigedemokrati men inser det är en oprövad kraft som vi måste se vad den går för

Wov, är Ryssland så värdelöst svagt och instabilt att man känner sig tvingade att förbjuda Jehovas? När den svenska militären säger att "Ryssland har en tjock hud men vek mage" så är det ett understatement. Ryssland måste helt sakna mage! Precis som cancerceller saknar förmåga att skapa någonting vettigt. De kan bara förstöra sin omgivning.
Citera
2017-06-06, 08:43
  #26
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Wov, är Ryssland så värdelöst svagt och instabilt att man känner sig tvingade att förbjuda Jehovas? När den svenska militären säger att "Ryssland har en tjock hud men vek mage" så är det ett understatement. Ryssland måste helt sakna mage! Precis som cancerceller saknar förmåga att skapa någonting vettigt. De kan bara förstöra sin omgivning.
Det är inget fel på ryska staten för dom tjänar sitt folk. Men jag ska lära dig att det är svenska staten det är fel på för dom tjänar andras folk och skiter i sitt egna men snart är det slut på det därför folk börjar tröttna nu var så säker på det

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...pa-uppsalabuss
Citera
2017-06-06, 11:13
  #27
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Det är inget fel på ryska staten för dom tjänar sitt folk. Men jag ska lära dig att det är svenska staten det är fel på för dom tjänar andras folk och skiter i sitt egna men snart är det slut på det därför folk börjar tröttna nu var så säker på det

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...pa-uppsalabuss

Jo, Putler har många folk att tjäna, inte minst muslimska sådana........

Inte för jag bryr mig, men sådana som dig brukar bry er, så länge det inte rör just Ryssland.
Citera
2017-06-06, 11:20
  #28
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Det är ju bara och läsa den här tråden så framgår det direkt med ett daltande och ett ursäktande av Jehovas Vittnen som normalt sett betraktas hjärntvätta oskyldiga människor och ofta är det ensamma människor dom försöker locka i fällan med gemenskap. Ryssland gör helt rätt i och förbjuda skiten och speciellt när deras huvudkontor finns i de penningekåta hundarnas nation så är det enkelt att förstå risken med en farlig trojansk häst som innehåller krafter som kan förgöra nationen för Rysslands människor och plundra tillgångarna. Här gäller vara vaksam och tänka före och inte godtrogen och naiv som vänsterpackets syltryggar som i ett slem kryper och kravlar för imperialismens så kallade demokrati med löften om säkerhet och annat förljuget trams. Jag är ingen expert på Sverigedemokrati men inser det är en oprövad kraft som vi måste se vad den går för

Var i tråden då? Du är pinsam när du postar sånt.
Citera
2017-06-06, 11:56
  #29
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Var i tråden då? Du är pinsam när du postar sånt.

Exakt. Det finns ingen orsak att försvara JV, förutom deras rätt till yttrandefrihet och religionsfrihet samt att de skall slippa förföljelse.
Citera
2017-06-20, 09:59
  #30
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Tror du har något på spåren här. Det verkar finnas två tillåtna religioner i Ryssland: Ortodox kristendom, och Islam. Och dessa två har avnjutit expanderade rättigheter på senare tid. Exempelvis att man har kunnat döma folk för "kränkning av troendes känslor", vilket är galet i ett sekulärt land.
Synagogor och buddisttempel finns i Ryssland, och många av de arktiska urinvånarna har än idag kvar sin naturreligion, så nog råder det religionsfrihet i Ryssland (förutom för JV då).

F.ö. har jag för mig att västlandet Norge i modern tid länge haft en lag mot hädelse, men i det fallet kan jag ha fel.

Smått ironiskt också att många JV som säkert tyckt det varit rätt av Putin att förfölja HBTQ-folk nu får smaka på samma medicin (nu tycker jag iofs inte någon av dessa grupper förtjänar förföljelse. Just i JV:s fall borde det finnas andra metoder att få bukt med avarterna i sekten).
Citera
2017-06-20, 11:21
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Synagogor och buddisttempel finns i Ryssland, och många av de arktiska urinvånarna har än idag kvar sin naturreligion, så nog råder det religionsfrihet i Ryssland (förutom för JV då).
Precis. Så vi kan lungt dra slutsatsen att rysk säkerhetstjänst sitter på bevis för att CIA och kanske andra utländska säkerhetstjänster har varit inblandade i JVs verksamhet i Ryssland. Med sin från djupt inne i USA centralstyrda organisation, sin hemlighetsfullhet, globala utbredning, och dörrknackande missionärer, är ju JV den perfekta strukturen för både påverkansaktioner och informationsinsamling. Jag har inget emot deras religiösa tro, men de har ju hur mycket möjligheter som helst att utöva den på hemmaplan i USA. Religionsfrihet behöver inte inkludera någon rätt att fritt få försöka sprida sin religion till andra delar av världen.
Citera
2018-04-02, 10:49
  #32
Medlem
Ördögs avatar
De senaste månaderna har ett antal Jehovas vittnen från Ryssland sökt asyl i Finland. De kan också söka sig till andra länder i Europa.

(FB) Fler ryssar söker asyl i Finland - märks de i Sverige också?
Citat:
För ögonblicket finns på mottagningen [i Joutseno] runt 250 personer, av vilka en tredjedel är ryssar. Tidigare har de ryska asylsökandena varit enstaka fall, men nu är situationen en annan.

Veikko Leinonen, som är informatör för JW i Finland --- säger att det finns cirka 175 000 Jehovas vittnen i Ryssland. Han bedömer att cirka 100 tagit sig till Finland. Någon större anströmning tror han inte på, långt fler vittnen torde nog söka asyl på andra håll i Europa.
__________________
Senast redigerad av Ördög 2018-04-02 kl. 10:52.
Citera
2018-04-02, 14:41
  #33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
De senaste månaderna har ett antal Jehovas vittnen från Ryssland sökt asyl i Finland. De kan också söka sig till andra länder i Europa.

(FB) Fler ryssar söker asyl i Finland - märks de i Sverige också?

Verkar inte vara någon större rusning av asylsökande ifrån Ryssland till Sverige. Jag hoppas dock att de JV som söker asyl i Sverige får stanna. Integrationen av dem fixas på nolltid i samna stund de tar kontakt med någon lokal JV församling i Sverige, iof integration på JV:s sätt, men i alla fall.
Citera
2018-04-02, 15:21
  #34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Verkar inte vara någon större rusning av asylsökande ifrån Ryssland till Sverige. Jag hoppas dock att de JV som söker asyl i Sverige får stanna. Integrationen av dem fixas på nolltid i samna stund de tar kontakt med någon lokal JV församling i Sverige, iof integration på JV:s sätt, men i alla fall.

JV söker nog sig inte i första hand till Sverige för vi kränker deras religionsfrihet, visserligen en kränkning på rättsligt (enligt demokratisk ordning) godtagbar grund, skydd för liv och hälsa, men ändå: en kränkning av religionsfrihet när vi via socialen tvångsomhändertar deras barn om de behöver vissa typer av medicinska insatser som är förbjuden enligt deras religion.
Citera
2018-04-02, 16:57
  #35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
JV söker nog sig inte i första hand till Sverige för vi kränker deras religionsfrihet, visserligen en kränkning på rättsligt (enligt demokratisk ordning) godtagbar grund, skydd för liv och hälsa, men ändå: en kränkning av religionsfrihet när vi via socialen tvångsomhändertar deras barn om de behöver vissa typer av medicinska insatser som är förbjuden enligt deras religion.

Kan hända. Men när det gäller den andra biten så sätts de inte längre i fängelse för att de total vägrar värnplikt. Iof så är det inte många som inkallas i dagens läge.

Jag måste säga att JV inte saknar mod. Bara en sådan sak att de total vägrade värnplikt även i Nazityskland. Det blev givetvis KZ direkt.

Av den orsaken tror jag inte att så många av de 175 000 kommer att lämna Ryssland. De har varit med om betydligt värre förföljelse.
__________________
Senast redigerad av Ola Schubert 2018-04-02 kl. 17:00.
Citera
2018-04-02, 21:04
  #36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kan hända. Men när det gäller den andra biten så sätts de inte längre i fängelse för att de total vägrar värnplikt. Iof så är det inte många som inkallas i dagens läge.

Jag måste säga att JV inte saknar mod. Bara en sådan sak att de total vägrade värnplikt även i Nazityskland. Det blev givetvis KZ direkt.

Av den orsaken tror jag inte att så många av de 175 000 kommer att lämna Ryssland. De har varit med om betydligt värre förföljelse.

Det har du nog rätt i. Det sista också. Jag vet inte hur de gör i Ryssland eller Finland om exempelvis ett barn behöver opereras eller råkat ut för olycka och blodtransfusion är nödvändigt. Här i Sverige kränker vi religionsfriheten och gör ett omdelbart omhändertagande som kan prövas rättsligt enligt rättsäkerhetens standard. I detta följer att man underkänner vårdnadshavaren i någon mån så länge barnet anses behöva behandlingen. Och detta dokumenteras, så på sätt och vis är det två kränkningar som ska utstås, fast dessa kränkningar är legala. Vete sjutton om det inte inte vore bättre ur etisk synpunkt vad gäller små barn om inte medicinsk personal hade befogenhet att ge vad vård som är nödvändigt utan att begära ett svar frpn vårdnadshavren som man i slutänden inte kommer att bry sig om. Och som man inte behöver förklara som en laglig kränkning utan låter det vara ok om personen säger de råkat ut för ett övergrepp?
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-04-02 kl. 21:09.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback