Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-06, 23:21
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allthegreenapples
Galvaniska celler var med på mitt! Det var också ganska mycket E-poäng som baserades på typ att man ska kunna formler som "m=n*M" eller hur bindningar mellan atomer/molekyler fungerar. Jag kan ingenting om bindningar och tappade skitmycket "lätta" poäng på det.

Tänkte det var ganska lätt faktiskt, jag läste bara den andra hälften av kursen (bytte skola) men ändå fick ett B på provet utan att behöva plugga särskilt mycket - total pluggade jag typ tre timmar och det var bara videor från khanacademy.

Jahapp, fan också. Men den skiten om termo värme eller vad de kallar det för då?

Hur många frågor hade du?

Tack för tipset. Ska kolla upp Khanacademy
Citera
2017-05-20, 21:05
  #14
Medlem
Om någon gjort kemi 1 kursprovet 2017 kan ni då säga vad jag ska mest fokusera på/ tack
Citera
2017-05-21, 10:06
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FagraCharlie
Ok, tack. Var det någonting om organisk kemi, galvaniska celler och/eller redox/oxidationer?

Läser på komvux

Ja alla de 3 sakerna kommer på provet.
Citera
2017-05-21, 21:33
  #16
Medlem
Någon som vet om det kommer något om kemisk bindning?
Citera
2017-05-22, 22:23
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dddDavve
Någon som vet om det kommer något om kemisk bindning?
Ja det kommer säkert något om intermolekylära bindningar och alla vanliga bindningar metallbindnining, jonbindning osv
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback