Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-03, 17:08
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
I andra trådar har du LVU och bor på HVB. Fattar du att det finns en massa människor som bryr sig om dig och är rädda att du far illa? Det är inte för att jävlas med dig, varken på hemmet eller här i tråden.
Ja men bor hemma nu.
Och förstår att dem kanske bara vill väl, men mår fan inte bra när dem håller sån extrem koll på maten hela tiden :/
Citera
2017-05-03, 17:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Hur gammal är du?
18
Citera
2017-05-03, 18:22
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Man kan ha en ätstörning trots att man är normalviktig. Varför vill du gå ner i vikt när du är normalviktig?
För jag är närmare övervikt än undervikt. Så kan lika gärna gå ner lite
Citera
2017-05-03, 19:55
  #16
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heeeeeejjjjj
Hej!
Nu är det så att mamma klagar hela tiden o kollar alltid så jag äter VARJE måltid, TRE ggr om dagen. Bara för att hon vill jäklas med mig, hon vet att jag vill gå ner i vikt. Så jag blir såå glad om ni kommer med en massa tips på hur man kan gömma mat, hur man på bästa sätt ljuger om att man ätit osv..Tack på förhand
Jag tycker du ska lyda din mamma. Hon vet bättre.
Citera
2017-05-04, 08:50
  #17
Medlem
Tror jag håller med dem andra. Tycker att du inte ska tänka så mycket på maten just nu utan kanske äta bra, fokusera på annat och visa på att du verkligen mår bra nu.
Det är ju tid med vår och förnyelse nu som sedan ska gå över till sol och sköna dagar i lugnets tecken.

Se framåt och vill du fortfarande ändra din vikt om 1 år så ta det då.

Vägrar du att lyssna ändå så skulle jag hellre ta ett snack med din mamma om att införa mer vegetariskt i kosten, kanske 3 dagar i veckan? Äter du vegetariskt så kan du äta i mycket större mängd och ändå må bra och göra alla glada. Bonus är att alla andra också får i sig mer vitaminer, fibrer och börjar må bättre.

Må väl och lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback