Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-02, 17:41
  #1
Medlem
Jag har lite olika coins, dock väldigt små mängder som jag bara köpt som en investering i hopp om att någon liknande ökning kan ske inom ca 10 år i samma stil vad som hände med bitcoin då även väldigt små summor blev värt mycket när det gick upp extremt mycket i pris. Hurvida det kommer hända eller inte osv kan diskuteras i andra trådar, men vad jag undrar, vad är det säkraste sättet att förvara sina coins långsiktigt?

Som jag läst så ska paper wallet vara det säkraste, men inte så många coins verkar ha bra paper wallet generators som tex bitaddress för bitcoin osv. Jag försökte tex hitta en för Etherium men det verkar inte finnas någon bra som många anser vara helt säker.

Så vad är det bästa sättet att förvara sina coins långsiktigt? Det känns ju riskabelt och bara ha dom i nån exchange ifall att exchangen läggs ner eller "går bankrupt", då försvinner väl coinsen också?
Citera
2017-05-02, 18:34
  #2
Medlem
Novus4212s avatar
Kolla på hardware wallets som Trezor och KeepKey.
Citera
2017-05-02, 19:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Kolla på hardware wallets som Trezor och KeepKey.

Stöder dom alla typer av coins?
Är det inte riskabelt att förvara alla coins på en enda usb backup? (som jag antar det är?)
Citera
2017-05-02, 19:22
  #4
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elokat
Stöder dom alla typer av coins?
Är det inte riskabelt att förvara alla coins på en enda usb backup? (som jag antar det är?)

De stödjer ett flertal och du har alltid backup om något skulle krångla.

Du förstår mer om du Googlar hur det funkar men det är väldigt säkert.
Citera
2017-05-02, 22:39
  #5
Medlem
Innan du börjar använda din hårdvaruplånbok gör du en eller två säkerhetskopior på papper. Om din hårdvaruplånbok försvinner så kan du skaffa en ny och läsa tillbaka dina coins från papper.

Trezor stödjer alla Ethereum tokens via myetherwallet men KeepKey tar bara BTC och ETH.
Citera
2017-05-03, 08:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Innan du börjar använda din hårdvaruplånbok gör du en eller två säkerhetskopior på papper. Om din hårdvaruplånbok försvinner så kan du skaffa en ny och läsa tillbaka dina coins från papper.

Trezor stödjer alla Ethereum tokens via myetherwallet men KeepKey tar bara BTC och ETH.

Som jag förstår så måste man skapa ett seed som man sparar på papper när man installerar sin Trezor så det är samma sak?
Citera
2017-05-03, 09:47
  #7
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Innan du börjar använda din hårdvaruplånbok gör du en eller två säkerhetskopior på papper. Om din hårdvaruplånbok försvinner så kan du skaffa en ny och läsa tillbaka dina coins från papper.

Trezor stödjer alla Ethereum tokens via myetherwallet men KeepKey tar bara BTC och ETH.

KeepKey stödjer "bitcoin, ethereum, litecoin, dogecoin, dash, namecoin, and more coming soon"
Citera
2017-05-09, 01:36
  #8
Medlem
Någon som testat visa kortet ifrån Uquid?

https://uquid.com/dash-debit-card

Funkar det smidigt för er isåfall?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback