Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-01, 23:35
  #13
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
å mitt lösen

Nästan så man skulle dra igång och lägga till en lista med några gamla rävar. :P
Vet knappt om linuxklonerna funkar (så bra) dock.
Citera
2017-05-01, 23:47
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ja, men skype är väl mer som messenger var en gång i tiden? Att du lägger till folk där som du redan känner som du sedan kan chatta med där? Man kan väl inte bara plötsligt få ett meddelande från vem som helst där?

mvh
tt

Det kan man få men de flesta blockar det. Likaså kunde man göra deti ICQ. Ser ingen större skillnad i det perspektivet.
Citera
2017-05-02, 03:08
  #15
Medlem
IRC finns ju iaf kvar. Vet inte riktigt vilka som använder det idag dock, men när det gäller Linux-nörderier så är det ju åtminstone skapligt aktivt.
Citera
2017-05-02, 08:57
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Men just det där att bara plötsligt prata med någon som du inte känner och förmodligen inte heller kommer att lära känna... Bara kul i nuet... Det är det jag vill ha!

Mvh
tt


Chatroulette kanske är något för dig att prova om du inte redan gjort det.
Citera
2017-05-02, 09:01
  #17
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Icq vinns ju än även om det är dött...

Minns fortfarande mitt 8 siffriga uid-
Kommer fortfarande ihåg mitt 6-siffriga

Mmm det var goda tider
Citera
2017-05-02, 12:49
  #18
Medlem
xlrs avatar
1337 så det spricker!
317340
Citera
2017-05-02, 12:52
  #19
Medlem
DaddyD2s avatar
ICQ finns ju fortfarande.
https://icq.com/windows/en

Känns dock som att väldigt få använder det idag. Saknar också de där spontana och oväntade diskussionerna som man hade med ICQ. Känns som att ICQ dog ut i takt med att forum som Flashback, Reddit, 4chan osv blivit populärare, och det fyller ju i stort sett samma funktion.

Dagens motsvarigheten till ICQ är väl Skype, men här är ju 99% av alla som försöker lägga till en som vän antingen en snuskgubbe eller bedragare.
Citera
2017-05-02, 12:59
  #20
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ja, men skype är väl mer som messenger var en gång i tiden? Att du lägger till folk där som du redan känner som du sedan kan chatta med där? Man kan väl inte bara plötsligt få ett meddelande från vem som helst där?

mvh
tt
Har fått hur många meddelanden som helst från personer jag inte känner. Du kan söka efter namn i Skype-katalogen och skriva till alla som dyker upp på samma sätt som de du har inlagda som kontakter. Att man måste skriva namn gör nog dock att det inte används lika flitigt som med ICQ. Där kunde man ju söka kontakter efter länder, städer, ålder, kön, språk, olika grupper eller bara random.
Citera
2017-05-03, 21:18
  #21
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Minns fortfarande mitt 8 siffriga uid-

Pff.. hade en 6-siffrig!

Man börjar väl bli gammal, men ICQ och MSN var grejer det! För att inte tala om IRC när man väl "kommit över tröskeln". Stoltheten man kände när man fick ett "@" går ju inte att förklara för dagens Facebook-kidz

Mest OT och en liten promenad längs memory lane.. Men till TS: Vill man vara spontan idag undrar jag om inte IRL är det nya. Vara old school i dagens uppkopplade samhälle helt enkelt!
Citera
  • 1
  • 2
icq

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback