2017-05-01, 20:41
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminhalal
Skulle vilja, verkligen VILJA se dig få en sån jävla adrenalinkick av riktig panikskräckrädsla som min hund fick häromdagen när några ungar drog på den kraftigaste smäll jag hört i fredliga sammanhang. Femtio meter ifrån oss. Tror inte ungarna avsiktligt ville skrämma hunden, tror inte ens de såg oss, men vafan...är de tillräckligt vuxna för att hantera smällare och röka cigaretter borde de väl ha tillräcklig hjärnverksamhet för att tänka ut att det finns de som inte gillar att andra plågar deras djur.

För egen del har jag aldrig smällt med avsikt att skrämma djur.
Citera
2017-05-01, 20:41
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
då undrar jag en sak
gillar du åskväder? får du adrenalinorgasm?

Åskväder kan vara upphetsande, ja.
Citera
2017-05-01, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
För att kraft är fascinerande. Om det är en åskbloxt eller enorma vågor eller en enorm stenbumling som ramlar nerför ett berg, eller att köra bil jättefort, eller att flyga, eller en explosion, eller en raket, eller en dam som brister, eller en stor eld. Om man åstadkommit det själv, även om man bara tänt en stubin eller tryckt en knapp, är det ett extra element av tillfredsställelse.
Håller med, det kan vara väldigt upphetsande.
Citera
2017-05-01, 20:50
Medlem
För att det var och är väldigt kul. Tror dock inte att folk bara lägger smällaren på marken, tänder på så det smäller. De flesta förösker väl vara lite kreativare, t ex försöka smälla äpple eller liknande. Det är ganska kul

Mvh DonMichaelCorleone
Citera
2017-05-01, 22:54
Medlem
Vissa tycker väl det är tillfredsställande
Citera
2017-05-01, 23:47
Bannlyst
Jag tycker att fyrverkerier är trevligt och man måste få kunna ha kul med snällare om man nu vill det
Citera
2017-05-02, 02:39
Medlem
Drdeoos avatar
Kul o spränga saker
Att skjuta upp en raket i lyfter är däremot totalt meningslöst
Citera
2017-05-02, 02:45
Medlem
dobbelinas avatar
Är ju självklart ett uppdämt behov om man är Islamist.
Lite som nikotinplåster för en rökare.
Citera
2017-05-02, 09:21
Medlem
Man får en rolig stund, speciellt med några polare o sprit hehe
Citera
2017-05-02, 14:18
Haha!

Ja, det kan man undra sig... Det är ju helt meningslöst egentligen. Men att smälla o spränga är så jävla kul ändå! Nu var det längesen jag smällde, men i tonåren var det nu något magiskt med det.
Citera
2017-05-02, 15:33
Kom o tänka på en grej. När jag var 13-14 år, så hade jag ett litet kemilabb i förrådet i huset vi bodde i. Gjorde inte bara smällare, andra kemi-experiment också. Gjorde i.o.f. helt vansinniga bomber, det dummaste var nog en med Armstrongs mix... Den brände sönder handen rejält!

Men det jag ville komma till, är att det var en jävla tur att jag inte kände till receptet på TATP då... Annars hade jag nog inte kunnat skriva detta!
Citera
2017-05-03, 09:18
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Håller med, det kan vara väldigt upphetsande.
Haha, hoppsan.
On topic, tror jag att det är en del av samma instinkt som drev oss att tämja elden, en fascination för och dragning till krafter större än oss själva. Den finns inte hos alla, och är svår att förklara för de som inte har den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in