Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-01, 11:53
  #1
Medlem
Har tidigare kört trådlöst över hela huset med ett nätverkskort PCI-E utav TP-Link på 5Ghz men blev mer sugen på att köpa en till ASUS RT N56U eftersom den är så prisvärd och stabil med padavan firmware.

Tänkte köra router från nätverksjacket där fiberlinan går in i huset (convertern) -> Router1 -> trådlöst till Router2. Och ifrån Router2 -> min pc med ethernet rj45 för att göra det mer cleant. Känns som att det borde bli mer stabilt också än om jag kör som jag gjort tidigare. Benefits och downsides inc.


Vad tycker ni är den bästa lösningen när man MÅSTE köra trådlöst till speldatorn.
Citera
2017-05-01, 12:15
  #2
Medlem
Eller är detta något att satsa på =
https://www.inet.se/produkt/5400046/...it#recensioner
Citera
2017-05-01, 13:34
  #3
Medlem
Trådat är det bästa för gaming helst ethernet men om det inte går så funkar en sån där elnäts adapter.

Ett tips är att byta ut tele uttagen mot rj45, det har jag gjort hemma använde dem gamla telefonkablarna som dragtråd.
Citera
2017-05-01, 14:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fajimbo
Trådat är det bästa för gaming helst ethernet men om det inte går så funkar en sån där elnäts adapter.

Ett tips är att byta ut tele uttagen mot rj45, det har jag gjort hemma använde dem gamla telefonkablarna som dragtråd.

Kan man köra såhär:


Nedervåningen (ISP fiberomvandlare/fiberingång) -> Nätverksswitch
- PC 1 i switchens ena port
- elnätsdosa kopplad till ytterligare en port i switchen och därefter i vägguttag

Övervåningen (Nästa Elnätsdosa sitter här som i sin tur får följande inkopplat i sina RJ45 uttag under)
- Router ASUS RT-N56U kopplad som AP
- RJ45 kopplad till Spel PC

Och så kör man routern trådlöst till mobiler och tp kabel till önskade enheter på övervåningen.
Vill jag ha fler enheter på nedervåningen köper jag bara till fler Elnätsdosor och tutar på fungerar detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback