Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-01, 13:46
  #13
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det kan vara så illa att denna leverantör inte har denna tjänst - whois.

Suck! Jag gjorde en hemsida för 6 år sen hos ett företag som tillhandahöll gratis hemsidor. De kastade ut mig för att de gillade inte meningen med min sida och då förlorade jag min hemsideadress. Fick hjälp av ett webbföretag att flytta sidan. De rekommenderade mig en nu-domän och denna leverantör. Nu när sidan blivit större har också behovet av att vara anonym blivit större.

Domänen går ut i år. Går det att då köpa den genom en annan leverantör? Väldigt riskabelt anar jag för någon annan kan komma före mig och köpa adressen. Och jag är ju inte anonym i väntan på att domänen ska gå ut.

Eller ska jag köpa en ny domän med samma namn, men med en annan ändelse, t ex .se? Det kommer så klart att komplicera det hela. Är ju svårt att byta adress efter alla år. Att få folk att hitta till sidan igen.

Kollade på mitt webbhotell FAQ - Surftown- men hittade inget där heller.
Citera
2017-05-01, 13:49
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Text.
Du kan i värsta fall flytta domänen till ett annat webbhotell, det tar typ max ett dygn.
Citera
2017-05-01, 13:53
  #15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Suck! Jag gjorde en hemsida för 6 år sen hos ett företag som tillhandahöll gratis hemsidor. De kastade ut mig för att de gillade inte meningen med min sida och då förlorade jag min hemsideadress. Fick hjälp av ett webbföretag att flytta sidan. De rekommenderade mig en nu-domän och denna leverantör. Nu när sidan blivit större har också behovet av att vara anonym blivit större.

Domänen går ut i år. Går det att då köpa den genom en annan leverantör? Väldigt riskabelt anar jag för någon annan kan komma före mig och köpa adressen. Och jag är ju inte anonym i väntan på att domänen ska gå ut.

Eller ska jag köpa en ny domän med samma namn, men med en annan ändelse, t ex .se? Det kommer så klart att komplicera det hela. Är ju svårt att byta adress efter alla år. Att få folk att hitta till sidan igen.

Kollade på mitt webbhotell FAQ - Surftown- men hittade inget där heller.

Som det nämns även här så kan du överföra domänen till ett annat hotell. Men avvakta tills på tisdag med ett svar. Denna leverantör har kanske ingen support på röda dagar.
Citera
2017-05-01, 14:25
  #16
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Du kan i värsta fall flytta domänen till ett annat webbhotell, det tar typ max ett dygn.

Surftown är otroligt bra. De tillåter min sida och har en fördomsfri svensk support. En hel del webbhotell tillåter inte min sida. Så jag vill helst slippa byta.

Jag förmodar att det finns webbhotell där man kan vara anonym? Några tips?
__________________
Senast redigerad av Reflexdjur 2017-05-01 kl. 15:04.
Citera
2017-05-01, 17:42
  #17
Medlem
Reflexdjurs avatar
PROBLEMET ÄR LÖST!

Har fått svar från kundtjänsten.De sa att det gick att göra mitt konto anonymt på följande vis:

- De skapar ett nytt konto för mig. Det är anonymt.
- Dit förs mitt existerande konto.
- För att det ska gå att göra, så behöver jag lämna dem mitt personnummer. Det kommer bara Nunames ha tillgång till, men om myndigheterna vill ha mitt personnummer, så måste de lämna ut det. Helt okej med mig eftersom jag inte gör något olagligt.

Tack för all hjälp i tråden!
Citera
2017-05-04, 07:51
  #18
Medlem
NineLightsOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Jag har en redan existerande och inarbetad domän som jag skulle vilja göra anonym. Är det möjligt? I annat. fall - hur kommer jag runt det? Låtsas sälja till en fejkad köpare?

Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
PROBLEMET ÄR LÖST!

Har fått svar från kundtjänsten.De sa att det gick att göra mitt konto anonymt på följande vis:

- De skapar ett nytt konto för mig. Det är anonymt.
- Dit förs mitt existerande konto.
- För att det ska gå att göra, så behöver jag lämna dem mitt personnummer. Det kommer bara Nunames ha tillgång till, men om myndigheterna vill ha mitt personnummer, så måste de lämna ut det. Helt okej med mig eftersom jag inte gör något olagligt.

Tack för all hjälp i tråden!
Man kan undra varför du vill vara "anonym" om du ändå har rent mjöl i påsen. Sen förstår jag inte riktigt skillnaden med "whois-blockerare" om man skulle ha olagligheter för sig. Om någon anmäler går väl anmälen bara via webhosten?
Säkrast måste väl vara att inte använda DNS öht?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback