Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-20, 20:14
  #25
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Intressant, tack. Skulle vara intressant att få veta ration mellan THC och CBD.


Vad tror ni andra om följande: du får tag i gräs med högt THC innehåll, men lågt CBD innehåll. Skulle man kunna "kompensera" avsaknaden av CBD genom att ta CBD olja i samband med rökningen?

Japp frågan är dock hur mycket CBD det är i dessa oljor kontra vad man får genom t.ex en CBD-rik strain. Mig veterligen är nivåerna ganska låga, såvida man inte vill dra i sig 1/3 av flaskan per röktillfälle.
Citera
2017-05-20, 20:24
  #26
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Japp frågan är dock hur mycket CBD det är i dessa oljor kontra vad man får genom t.ex en CBD-rik strain. Mig veterligen är nivåerna ganska låga, såvida man inte vill dra i sig 1/3 av flaskan per röktillfälle.


Efter lite halv seriösa efterforskningar har jag kommit fram till att biotillgängligheten för CBD oralt är 6% och ca 30% vid rökning.

Om du röker ett strain med 5% CBD innehåll, och 0.2gr av detta strain blir det 3mg CBD.

En olja jag hittade hade styrkan 1350mg / 100ml, vilket ger att 1 ml = 13.5mg. Om biotillgängligheten är 6% så behöver du alltså ta ca 4ml.
Citera
2017-05-31, 13:07
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Intressant, tack. Skulle vara intressant att få veta ration mellan THC och CBD.


Vad tror ni andra om följande: du får tag i gräs med högt THC innehåll, men lågt CBD innehåll. Skulle man kunna "kompensera" avsaknaden av CBD genom att ta CBD olja i samband med rökningen?

Ja det skulle fungera, men vill påstå att CBD funkar bäst om du tagit det regelbundet 1-3 veckor först.

Har du anlag för psykoser så ska man undvika höga THC halter så mycket som möjligt. Men har man CBD i kroppen som fungerar mycket bra som antipsykotisk så bör det vara lugnt. Det svåra är ju att veta hur mycket CBD man behöver i relation till THC halten för att inte utlösa en psykos.

Mvh
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback