Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-01, 03:31
  #1
Medlem
Hittar i princip bara för 500 kr+ i trovärdiga affärer som Netonnet, Elgiganten osv.

Maxgaming.se erbjuder billigare alternativ, men är det safe att köpa från exempelvis dem, alternativt Teknikdelar.se? Det kanske är piratkopierade varor man får då?

Vilken typ av minnessticka föreslår ni?
Citera
2017-05-01, 12:24
  #2
Medlem
studioxswes avatar
Varför måste du ha så stort USB minne??

Köp en extern hårddisk istället, mer för pengarna.
Citera
2017-05-01, 23:43
  #3
Medlem
Vill installera ett separat operativsystem på stickan. Hårddisk mer prisvärt - medges. Inte dock lika flexibelt.
Citera
2017-05-02, 00:00
  #4
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Varför måste du ha så stort USB minne??

Köp en extern hårddisk istället, mer för pengarna.
Skakkänslig dessutom. Vem i h-e behöver terabyte med sig on the go? Tacka vet jag 2004, då jävlar hade jag som oförtjänt oagad lyxsnorunge ett USB-minne på hela 16MB. Klå det ni
Citera
2017-05-02, 01:59
  #5
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenpeople
Hittar i princip bara för 500 kr+ i trovärdiga affärer som Netonnet, Elgiganten osv.

Maxgaming.se erbjuder billigare alternativ, men är det safe att köpa från exempelvis dem, alternativt Teknikdelar.se? Det kanske är piratkopierade varor man får då?

Vilken typ av minnessticka föreslår ni?
Måste det vara USB 3.0?
Citera
2017-05-02, 05:58
  #6
Medlem
https://www.prisjakt.nu/kategori.php...moms#prodlista
Citera
2017-05-02, 17:52
  #7
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenpeople
Vill installera ett separat operativsystem på stickan. Hårddisk mer prisvärt - medges. Inte dock lika flexibelt.

Ett operativsystem tar ju inte 128 Gigabyte. Har du ett OS (typ alla) som skriver mycket data kommer ditt minne nog inte räcka så länge, dessutom slött och omständigt.

Men visst nu handlar inte tråden om det är flexibelt eller inte så jag lämnar, har inga tips för att lösa ditt problem tyvärr.
Citera
2017-05-02, 20:10
  #8
Medlem
MP-44s avatar
jag har 3st sandisk extreme 128gb stickor. Dem är snabba och stabila. Jag tröttnade på skit och köpte 1 av dessa. det slutade med 3st. används i arbetet. bara ett råd på val av sticka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback