Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-30, 23:34
  #1
Medlem
Tjenare!

Har lust att uppgradera min dator till SLI, (dubbla grafikkort). Men jag sitter och funderar på om jag har tillräckligt med utrymme mellan grafikkorten, vi pratar alltså millimeter.
Misstänker om jag sätter dit ett till så överhettas skiten och två grafikkort eldas upp.

Har två Psi-uttag lediga, ett precis under mitt nuvarande och ett i botten, inte en chans att det får plats ett till grafikkort pga nätagget.

Men har googlat runt och och det finns personer som säger att det ska funka bara man har bra luftflöde i chassit. Länkar min setup så kan ni med mer kunskap avgöra.

PSU: Corsair RM850i Modular
RAM: Crucial 16bg(2x8gb) DDR4 2400MHz, Ballistix Sport
CPU: Intel Core i5 6600K 3.5GHz, 6MB, Socket 1151
CPU Cooler: Corsair Hydro H75
Motherboard: MSI Z170A MPOWER GAMING TITANIUM (MS-7A16)
GPU: MSI GeForce GTX 1070 8GB Armor OC
Chassi: NZXT Noctis 450. Ljudisolerat med 4 fläktar (3 främre, 1 bakre)

Ha de
Citera
2017-05-01, 00:03
  #2
Medlem
Du har redan svarat på din fråga. Säger du att det inte ryms så ryms det inte.

Moderkortet ditt stödjer dock SLI
Citera
2017-05-01, 00:22
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Skadar inte med en fläkt som trycker in luft mellan korten
Citera
2017-05-01, 01:39
  #4
Medlem
Jo passar gör det. Men det blir förbannat tight.
Citera
2017-05-28, 10:49
  #5
Medlem
Sitter dom i PCIe-platserna jämte varandra så blir det varmt. Men visst går det, beror mer på hur bra ventilation du har i ditt chassi, så räkna kallt (höhö) med att du får uppgradera det också om tempen inte är bra. Antar att du vill köpa ett till kort av den du har, så då bör det ju bli lätt att räkna på hur mycket plats som krävs. Ska du köpa två helt nya kort så kan du kolla efter såna som inte är så höga, alternativt köpa två referenskort som blåser ut varm luft direkt ut ur chassi istället. Dessa är dock högljudda och något långsammare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback