Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-05-22, 19:26
  #85
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Slutsats: du är efterbliven och har läs- och skrivsvårigheter.

Har jag sagt att man deffar eller bulkar lika bra på socker som palatinos?

Så jo, 100 kcal selleri är exakt samma sak som 100 kcal läsk, sett till energi. Som jag skrev från början, men du är ju efterbliven och kan därför inte läsa, så du kommer ju inte förstå den här gången heller.
Den här tråden handlar om viktnedgång sett till kaloriintaget, så nej, 100 kcal från läsk är inte alls samma sak som 100 kcal från palatinos, OM MAN SKALL GÅ NED I VIKT, din korkade jävla iDiot

Sedan även om man inte har tänkt deffa så är det skillnad på 1800 kcal från kvalitetmat (alltså riktigt bra näring sett till både makro- och mikronutrienterna) och skräpmat. Man kan må riktigt bra av att enbart äta 1800 kcal om det är kvalitetmat, eller så kan man må dåligt av att enbart äta 1800 kcal om kalorierna bara kommer från Marabou eller något liknande.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-05-22 kl. 19:54.
Citera
2017-05-22, 19:57
  #86
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Den här tråden handlar om viktnedgång sett till kaloriintaget, så nej, 100 kcal från läsk är inte alls samma sak som 100 kcal från palatinos, OM MAN SKALL GÅ NED I VIKT, din korkade jävla iDiot

Sedan även om man inte har tänkt deffa så är det skillnad på 1800 kcal från kvalitetmat (alltså riktigt bra näring sett till både makro- och mikronutrienterna) och skräpmat. Man kan må riktigt bra av att enbart äta 1800 kcal om det är kvalitetmat, eller så kan man må dåligt av att enbart äta 1800 kcal om kalorierna bara kommer från Marabou eller något liknande.

Som jag sa, du har skriv- och lässvårigheter och är oförmögen att förstå simpel kommunikation och inte förstod du förra gången heller. Jag spår i framtiden att du inte kommer förstå det här heller.

Nu har du gått från att säga att 100 kcal inte är samma sak, till att det är samma sak, till att det inte är samma sak. Du är en pajas.
Citera
2017-05-22, 20:21
  #87
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Där ser man, hade ingen aning.
Men man kan väl ändå inte enbart t.ex. äta en pizza om dagen alltså endast 1 pizza och inget mer per dag och ändå gå ner i vikt pga. kaloriunderskottet?
Jag gick ner 15kg på fryspizzedieten, det går alldeles utmärkt så länge man håller koll på sitt kaloriintag. Kan inte påstå att jag mådde skitbra men inte skitdåligt heller, speciellt inte med tanke på att jag låg på ett ganska skapligt underskott. Snittade kanske 7-800kcal om dagen i form av fryspizza.

//Tripportreat
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback