Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-30, 12:26
  #1
Medlem
MrYasgurs avatar
Jag tänkte göra en tatuering på ovansidan av min underarm, cirka 8 cm i diameter. Jag jobbar på ett lager och undrar därför om jag kan jobba dagen efter att jag gjort min tatuering då jobbet kan vara rätt krävande med tunga lyft osv.
Citera
2017-04-30, 12:28
  #2
Medlem
Helt lugnt men du kan ju undvika att ex. skrapa emot armen så mycket som möjligt
Citera
2017-04-30, 13:04
  #3
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrYasgur
Jag tänkte göra en tatuering på ovansidan av min underarm, cirka 8 cm i diameter. Jag jobbar på ett lager och undrar därför om jag kan jobba dagen efter att jag gjort min tatuering då jobbet kan vara rätt krävande med tunga lyft osv.
Det är inget spektakulärt som händer med tatueringen just dagen efter. Däremot är det ett öppet sår som är känsligt för infektion. Och så är det fram tills den är läkt, vilket kan ta veckor. Så jobbar du i en miljö som kan vara smutsig bör du ha långärmade kläder eller plasta in tatueringen.

Just tunga lyft eller träning har ingen särskild inverkan på tatueringen.
Citera
2017-05-02, 14:58
  #4
Medlem
Stormakts avatar
Klipp av en strumpa och trä på över, kleta in som vanligt, plasta under strumpan om det är mkt damm på kneget. Undvik att stöta i den i grejer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback