Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-30, 17:59
  #13
Medlem
Jag var 173 cm som 17 åring och 176 som 18 åring. Idag är jag 185cm så det finns hopp. Be honom dricka mycket mjölk
Citera
2017-04-30, 18:55
  #14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Vad hemskt.
2.9 cm under genomsnittet

Säg åt honom att skärpa sig. Han kan inte fjanta sig så varje gång han stöter på sådana icke-problem

Inte i den infödda manliga svenska befolkningen. Medellängden måste vara över 180 cm i den gruppen nu. (Tänk på att alla invandrare drar ner medlet i officiell statistik.)

Citat:
Ursprungligen postat av Grusigrabbarna97
För att fatta mig kort, min lillebror har ett mindervärdeskomplex p.g.a hans längd. Han är 18 år, 175cm o gnäller om detta varje gång jag pratar med honom. Så jag vill muntra upp honom eller få honom att sluta tänka på det. Själv är jag 20 och 181cm och har aldrig funderat på min längd, så jag frågar er finns det anledning för honom att känna sig kort? Vart går gränsen och vad kan man säga för att få honom att må bättre?

Gränsen går väl ungefär just där, vid 175 cm. För mig i alla fall. Så för att komma över på den rätta sidan får han gå i boots med lite klack, eller skaffa specialskor med inlägg (som många skådespelare och sångare gör för att inte bli kortare än sina motspelerskor).
Citera
2017-05-11, 15:20
  #15
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grusigrabbarna97
För att fatta mig kort, min lillebror har ett mindervärdeskomplex p.g.a hans längd. Han är 18 år, 175cm o gnäller om detta varje gång jag pratar med honom. Så jag vill muntra upp honom eller få honom att sluta tänka på det. Själv är jag 20 och 181cm och har aldrig funderat på min längd, så jag frågar er finns det anledning för honom att känna sig kort? Vart går gränsen och vad kan man säga för att få honom att må bättre?

Rekommendera en psykolog kanske - som kan hjälpa honom med hans mående och komplex.
175 cm är helt normal längd - inte det minsta kort!
Nu är för det första tjej, för det andra 19 år och för det tredje "bara" 162 cm, men jag kan säga så mycket som att jag vet många killar som t.om är rejält mycket kortare än mig. Eller för att vara tydligare; Under de senaste 3-5 åren kan jag inte kommit på en enda situation (typ skolan, event jag varit på etc) där jag varit bland de kortare personerna. Och det är inte bara tjejer som varit kortare än mig - utan även killar. Killar, framförallt svenskar, på runt 158-160 cm är absolut ingenting ovanligt. Snarare tvärtom.
Citera
2017-05-11, 15:35
  #16
Medlem
Tripportreats avatar
Säg åt din bror att han ska vara glad om han inte har större problem än så, om tio år kommer han förhoppningsvis skratta åt dessa dumheter. 175cm är dessutom inte tillräckligt kort för att ha komplex för.

Längd är inget man kan påverka, inte på något vettigt sätt iaf. Din bror bör ägna sig åt det som faktiskt går att påverka istället.
Citera
2017-05-11, 22:08
  #17
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Rekommendera en psykolog kanske - som kan hjälpa honom med hans mående och komplex.
175 cm är helt normal längd - inte det minsta kort!
Nu är för det första tjej, för det andra 19 år och för det tredje "bara" 162 cm, men jag kan säga så mycket som att jag vet många killar som t.om är rejält mycket kortare än mig. Eller för att vara tydligare; Under de senaste 3-5 åren kan jag inte kommit på en enda situation (typ skolan, event jag varit på etc) där jag varit bland de kortare personerna. Och det är inte bara tjejer som varit kortare än mig - utan även killar. Killar, framförallt svenskar, på runt 158-160 cm är absolut ingenting ovanligt. Snarare tvärtom.
Beror på var i landet dock. Norr om Gävle är det mer regel än undantag att t o m tjejer är över 170 cm. Killar under 175 existerar nästan inte i Norrland. Söderut är folk kortare, i synnerhet runt Skåne.
__________________
Senast redigerad av avc 2017-05-11 kl. 22:10.
Citera
2017-05-11, 22:10
  #18
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Beror på var i landet dock. Norr om Gävle är det mer regel än undantag att t o m tjejer är över 170 cm. Killar under 175 existerar nästan inte. Söderut är folk kortare, i synnerhet runt Skåne.

Låter osannolikt. Folk är iaf väldigt korta här i Sthlm med omnejd.
Citera
2017-05-11, 22:18
  #19
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Låter osannolikt. Folk är iaf väldigt korta här i Sthlm med omnejd.
Precis som vanligt finns det en värld utanför din egen. Medellängden för svenska män är 182 cm, och hur mycket du än förnekar det råkar jag ha bott där i en tillräckligt lång period av mitt liv för att veta att ditt grannkvarter inte är hela Sveriges omnejd
Citera
2017-05-11, 22:19
  #20
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Låter osannolikt. Folk är iaf väldigt korta här i Sthlm med omnejd.
Tror det har mycket att göra med andra etniciteter. Men det är sant det du säger, jag är sjävl 170cm och känner mig rätt medel när jag är ute, trots att jag är långt under.
Citera
2017-05-12, 14:30
  #21
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Tror det har mycket att göra med andra etniciteter. Men det är sant det du säger, jag är sjävl 170cm och känner mig rätt medel när jag är ute, trots att jag är långt under.

Fast iaf i mina fall är det faktiskt just svenskarna som är >160 cm , de invandrare jag ser är jättelånga, typ 190+ hela bunten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback