Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-03, 17:53
  #25
Medlem
Sabutkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det var mycket bakfoten.
För det första, så sprängdes alla krematorium av tyskarna, inkl judarna sprängde själv KREM IV i luften. Varför sprängde judarna ett krematorium i luften?? om det var till nytta! Så inte konstigt de behövde bygga upp dem igen.

Sedan för det andra, så är HCN känslig för fukt, gaskammaren var fuktig jämfört med avlusningskammaren. Sedan tåler inte människor så mycket som löss. Du behöver 20 gånger mer i koncentration, under exponeringstid som är 144 gånger mer. för döda löss. Så inte konstigt de inte hittade det i gaskammaren, för det behövs torr miljö, sedan hade de inte de koncentrationerna, sedan utandningsluften hämnar bildandet av prussian blue. Finns mer..

Var står det att 4 miljoner judar blide gasade?? ingenstans vad jag vet. Så stämmer din matte då?

Herrn bevisar här att han aldrig studerat historia.
2017-05-03, 17:57
  #26
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabutka
Herrn bevisar här att han aldrig studerat historia.

Men då blir det inga problem för dig att visa upp var det står " 4 miljoner judar blide gasade"
2017-05-03, 17:59
  #27
Medlem
Sabutkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men då blir det inga problem för dig att visa upp var det står " 4 miljoner judar blide gasade"

Du kan börja med http://www.yadvashem.org/.
2017-05-03, 18:01
  #28
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabutka
Du kan börja med http://www.yadvashem.org/.

Den sajten känner jag väl till, men de har aldrig skrivit något om "4 miljoner judar blide gasade"..
2017-05-03, 18:10
  #29
Medlem
Sabutkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Den sajten känner jag väl till, men de har aldrig skrivit något om "4 miljoner judar blide gasade"..

I sådana fall kan du säkerligen berätta vad dem har skrivit angående Förintelsen i förhållande till mitt ursprungliga inlägg.
2017-05-03, 18:16
  #30
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabutka
I sådana fall kan du säkerligen berätta vad dem har skrivit angående Förintelsen i förhållande till mitt ursprungliga inlägg.
Det är irrelevant väl? Du påstår att 4 miljoner judar blide gasade, sedan visar en matematiskt uträkning.
Den visar helt åt pipan, sedan kan du inte stå för det? Det finns ingenstans där det står 4 miljoner judar blide gasade, förutom förnekare sidor.

Inte ens du kan hitta det i heller tydligen, därför du nu ändra riktning. För hade du hittat det, så hade du nämnt det, för sätta mig på pottan.

Det visar bara att "världens historia" har rätt i sina påståenden.
2017-05-03, 18:21
  #31
Medlem
Sabutkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det är irrelevant väl? Du påstår att 4 miljoner judar blide gasade, sedan visar en matematiskt uträkning.
Den visar helt åt pipan, sedan kan du inte stå för det? Det finns ingenstans där det står 4 miljoner judar blide gasade, förutom förnekare sidor.

Inte ens du kan hitta det i heller tydligen, därför du nu ändra riktning. För hade du hittat det, så hade du nämnt det, för sätta mig på pottan.

Det visar bara att "världens historia" har rätt i sina påståenden.

Återigen. Yad Vashem.
2017-05-03, 18:27
  #32
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabutka
Återigen. Yad Vashem.
Som jag nämnde, det står inget där om " 4 miljoner judar blide gasade" Du lär inte hitta det i heller.

Det du hittar där är 4,5 miljoner blide "mördade", som de vet om namnen på och fått bekräftat det är en väsentlig skillnad. Det på ca 40 000 läger, masskjutningar i öst ca 1 miljon m.m... Så åter igen var står det "4 miljoner judar blide gasade" ? Du har ett stort problem!
__________________
Senast redigerad av Herkulesbig 2017-05-03 kl. 18:30.
2017-05-03, 18:57
  #33
Medlem
Sabutkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Som jag nämnde, det står inget där om " 4 miljoner judar blide gasade" Du lär inte hitta det i heller.

Det du hittar där är 4,5 miljoner blide "mördade" det är en väsentlig skillnad. Det på ca 40 000 läger, masskjutningar i öst ca 1 miljon m.m... Så åter igen var står det "4 miljoner judar blide gasade" ? Du har ett stort problem!

Återigen. Det är min tolkning att du har aldrig studerat historia. För om du hade studerat historia, och om du hade studerat Förintelsen, skulle du veta att bl.a. Nürnbergrättegångarna etablerade att ca 4,000,000 'judar' dog i tyska arbetsläger under Förintelsen. Av dessa, enligt Nürnbergrättegångarna och senare Yad Vashem, dog en överväldigande majoritet i 'gaskammare.' Nürnbergrättegångarna etablerade även att ca 2,000,000 övriga 'judar' dog huvudsakligen vid östfronten som resultat av diverse anledningar.
2017-05-03, 20:27
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabutka
Återigen. Det är min tolkning att du har aldrig studerat historia. För om du hade studerat historia, och om du hade studerat Förintelsen, skulle du veta att bl.a. Nürnbergrättegångarna etablerade att ca 4,000,000 'judar' dog i tyska arbetsläger under Förintelsen. Av dessa, enligt Nürnbergrättegångarna och senare Yad Vashem, dog en överväldigande majoritet i 'gaskammare.' Nürnbergrättegångarna etablerade även att ca 2,000,000 övriga 'judar' dog huvudsakligen vid östfronten som resultat av diverse anledningar.

Nûrnbergrättegången sker förhållandevis kort tid efter krigsslutet allt är inte utrett. Därefter sker omfattande utredningar och kommer fram till visst resultat. Och ???
2017-05-03, 20:52
  #35
Moderator
najass avatar
OK, TS lyckades ju missförstå artikeln kapitalt och nu diskuteras bara saker som det redan finns trådar om.

Denna låses därför

/mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback