Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-29, 23:55
  #1
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Detta låter säkert osmart och ogenomtänkt, men jag vägrar googla upp svaret.

Vad gör björnar egentligen när.de går i ide? Varken äter eller dricker de under hela den period de ligger i ide?

P.s) jag är lite intoxikerad
Citera
2017-04-30, 00:02
  #2
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Sover.

Kanske du också borde göra? Typ nu...
Citera
2017-04-30, 00:26
  #3
Medlem
Civile99s avatar
Hört talas om att djur går i dvala?
Citera
2017-04-30, 06:26
  #4
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Detta låter säkert osmart och ogenomtänkt, men jag vägrar googla upp svaret.

Vad gör björnar egentligen när.de går i ide? Varken äter eller dricker de under hela den period de ligger i ide?

P.s) jag är lite intoxikerad



vad menar du med intoxikerad?

ont: sover och vilar
Citera
2017-04-30, 09:50
  #5
Medlem
Hegernatarens avatar
Onanerar frenetiskt
Citera
2017-04-30, 11:53
  #6
Medlem
Så här ligger det till. I början av vinteridet vilar björnen kroppen efter allt hetsätande men med tiden somnar han givetvis till då och då. Emellanåt funderar björn på hur säsongen har varit och vilka områden som kan förbättras och andra finslipas. Kanske slänger han iväg någon tanke till den något motvilliga björnhonan han nästan hade chans på och ibland dyker orosmoln upp i björnsinnet. Räcker maten han åt ända till våren? Känns det inte lite konstigt i magen? Överlag så är björnar annars ganska rationella så dessa negativa tankar blir inte långvariga, ni vet spillda blåbär..

Snart är det tunga drömmar om varma vindar, bär och rötter. Till slut minns man inte drömmarna längre och det känns smart att vara björn. Framåt feb mars beroende på väder brukar en del vakna till ibland, i det här läget så kan vara tufft att vara kissnödig. Ska man ligga kvar och försöka somna om eller ska man gå upp och kissa? Sådana frågor kan tillsynes vara triviala men säkert inte för en björn.

Snart ligger nallen och gör upp planer för vår och sommar. Var kommer björnflickorna att hänga i år? Är Baloo fortfarande lika stor och bor han kvar där jag fick stryk av han sist? Björnen minns varje fall den där människoblondinen som stod i ljusnan en fin sommarnatt i fjol. Man såg på hennes fisketeknik att hon skulle gå hungrig därifrån och helt plötsligt börjar den blonda tokfan att skriksjunga. Tror nästan att hon fick korn på mig, ska komma ihåg det när jag lurpassar på henne nästa gång tänker björnen medans han slickar sig om läpparna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback