Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-29, 23:20
  #1
Medlem
Lasermopsens avatar
Jag tänkte laga tacos i morgon, men mitt kylskåp fungerar inte som det ska. Det är alldeles för kallt i det. Det mesta av den mat jag lagar förvaras i rumstemperatur eller i frysen. Men jag vill ha hemmariven cheddarost, o den måste ha rätt temperatur. Är den i kylen så fryser den, o i rumstemperatur blir den för mjuk och smakar inte lika gott.

Det enklaste är ju att gå o köpa den precis innan jag ska göra maten. Men har ni några tips om hur man annars kan få den i rätt temperatur?
Citera
2017-04-29, 23:24
  #2
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Jag tänkte laga tacos i morgon, men mitt kylskåp fungerar inte som det ska. Det är alldeles för kallt i det. Det mesta av den mat jag lagar förvaras i rumstemperatur eller i frysen. Men jag vill ha hemmariven cheddarost, o den måste ha rätt temperatur. Är den i kylen så fryser den, o i rumstemperatur blir den för mjuk och smakar inte lika gott.

Det enklaste är ju att gå o köpa den precis innan jag ska göra maten. Men har ni några tips om hur man annars kan få den i rätt temperatur?
Öppna ett fönster och ställ osten på lagom avstånd.
Citera
2017-04-29, 23:33
  #3
Medlem
Lasermopsens avatar
Ja, det har du rätt i. Temperaturen ute är nog ganska lagom.
Citera
2017-04-29, 23:59
  #4
Medlem
Det är som för mig när jag själv har begränsat med utrymme & behöver förvara saker utomhus för att kylskåpet är för litet, ett inbyggd kylskåp som inte får plats med någonting i. Som en annan skrev går det bra att förvara saker utomhus, men det gäller att det är rätt temperatur, vilket det är på flera håll i landet. Lycka till med Tacosen. Tänk bara på att det finns fåglar som är ute efter godsakerna, förvara de i något förslutet.
__________________
Senast redigerad av danskskalle87 2017-04-30 kl. 00:04.
Citera
2017-04-30, 00:32
  #5
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Jag tänkte laga tacos i morgon, men mitt kylskåp fungerar inte som det ska. Det är alldeles för kallt i det. Det mesta av den mat jag lagar förvaras i rumstemperatur eller i frysen. Men jag vill ha hemmariven cheddarost, o den måste ha rätt temperatur. Är den i kylen så fryser den, o i rumstemperatur blir den för mjuk och smakar inte lika gott.

Det enklaste är ju att gå o köpa den precis innan jag ska göra maten. Men har ni några tips om hur man annars kan få den i rätt temperatur?


Bor du i rätt del av Sverige så kan du ha den i bilen.
Citera
2017-04-30, 10:52
  #6
Medlem
Lasermopsens avatar
Var o köpte osten o ett paket köttfärs som jag förvarar utomhus på balkongen. Tror det är rätt bra temperatur ute.

Bil har jag inte längre. Men när jag hade den, så stod den alltid i varmgarage.
Citera
2017-08-13, 11:16
  #7
Medlem
the juntos avatar
Lägg osten i en extrapåse som du har blåst upp så det blir lite värmande luftisolering kanske.
Citera
2017-08-31, 09:38
  #8
Medlem
laga kylen skulle jag nog föreslå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback