Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-29, 22:56
  #1
Medlem
Ja min fru samt min 5 åring har förklarat för mig att det hetter dobbs, man håller typ vänsterarmen över ansiktet och högerarmen åt höger, det betyder att man gillar nått.
Jag har sett gesten på jobbet av 2st 19-20 åringar men inte brytt mig nämnvärt. Jag håller min"coola" frus förklaring till vad det betyder snäppet lägre än min 5 årings och vänder mig till fb för hjälp.
Vad heter det, vad betyder det o h var kommer det ifrån?
Edit: Ändrade topic, osäker på varför, är inte riktigt nykter 🥑🍅🔫👾
__________________
Senast redigerad av dowhatisay 2017-04-29 kl. 23:20.
Citera
2017-04-29, 23:01
  #2
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Är ganska säker på att du menar ''Dab'' sök på youtube eller google. Tror dock det är ganska ''Ute'' nu
Citera
2017-04-29, 23:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Är ganska säker på att du menar ''Dab'' sök på youtube eller google. Tror dock det är ganska ''Ute'' nu
Du verkar ha helt rätt 👍
Dab betyder dock i mina kretsar att man fått stryk/en smäll. Jag är ändå rätt förvånad över att hon hade hyffsat rätt 😁.
Om dab nu är ute, vad är då inne, eller ska jag behöva kolla med 5 åringen?
Citera
2017-04-29, 23:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Ja min fru samt min 5 åring har förklarat för mig att det hetter dobbs, man håller typ vänsterarmen över ansiktet och högerarmen åt höger, det betyder att man gillar nått.
Jag har sett gesten på jobbet av 2st 19-20 åringar men inte brytt mig nämnvärt. Jag håller min"coola" frus förklaring till vad det betyder snäppet lägre än min 5 årings och vänder mig till fb för hjälp.
Vad heter det, vad betyder det o h var kommer det ifrån?
Edit: Ändrade topic, osäker på varför, är inte riktigt nykter 🥑🍅🔫👾
Du vaknade 6-8 månader för sent
Citera
2017-04-29, 23:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skycaptain
Du vaknade 6-8 månader för sent
Haha nja jag bryr mig väl inte nämnvärt, var mest fundersam eftersom "dagis" kör det nu och vill gärna vara itk så att säa 😎🍌🍅🍻🔫👾🍺
Citera
2017-04-30, 00:11
  #6
Medlem
MADs avatar
Du kan med gott samvete släppa det för trenden är över nu.
Om du dabbar nu är du cringe "som kidsen skulle säga"
Förmodligen är också cringe ute
Citera
2017-04-30, 03:02
  #7
Avstängd
BossNiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Jag håller min"coola" frus förklaring till vad det betyder snäppet lägre än min 5 årings


Du verkar skön.

Jag vill även tillägga att när man får stryk stavas det Dabb.
Citera
2017-04-30, 13:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BossNigger

Du verkar skön.

Jag vill även tillägga att när man får stryk stavas det Dabb.
Tack
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Du kan med gott samvete släppa det för trenden är över nu.
Om du dabbar nu är du cringe "som kidsen skulle säga"
Förmodligen är också cringe ute
Haha cringe kan jag ändå räkna ut själv vad det betyder


Skönt att jag fick det här utrett, tackar samtliga för svar och önskar er en trevlig Valborg!
Citera
2017-08-28, 18:20
  #9
Medlem
snivlems avatar
Såg en polares filmklipp på sin son häromdan på instagram.. 2 st

Ungen gör detta "när han gillar" nåt verkar det som... Men det som stör mig är att det är som jävla tic, han gör detta move per automatik liksom... Som en mentalpatient som vaggar fram o tillbaka . Vafan degenererade jävlar som hoppar på vartenda jävla påhitt somhelst som råkar va "inne" för tillfället!

Är det va som kallas en del av populärkultur?!?

Sån skit alltså, men der är ju bra idioter utmärker sig så man vet vilka man ska hålla sig ifrån
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback