Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-05-01, 16:54
  #97
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Det lär väl utan tvekan bli en Joshua VS Fury nu? Klitschko-eran är över.

Nja. Tyckte klitschko nästan var bättre med förutom till slutet.

Hade gärna sett han använda rematchklausulen i sitt kontrakt. För ärligt sagt är det bara Klitschko som kan utmana AJ i dagsläget. Allt annat är hype. Klitschko har minst 1 år till i sig. För en så här bra match vill man gärna se igen.Tycker dom kan bjuda oss på en holmgång till. Ta chansen!
2017-05-01, 17:12
  #98
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Såg ut att sacka ner lite ronden efter. Hade kanske kunnat sluta annorlunda om han legat på mer(?).

Tycker inte stoppet var SÅ kontroversiellt. Visst han stod på benen men såg ganska färdig ut. Bara risk att åka på hjärnskador.

Äh. För tidigt stopp. Slagen satt inte och klitschko var fortfarande helt med. Joshua såg samtidigt extremt trött ut.

Joshua lyckades få med sig domslutet tackvare sista anstormningen när chansen väl gavs.

Bra psyke där. Klitschko valde att safea istället.

Uppercuten var dock inte tur utan den var intränad inför matchen. Ytterligare ett vapen i arsenalen som kom väl till hands.

Men helt seriöst. Kolla 11 ronden hur trött Joshua faktiskt var. Klitschko hade nog vunnit den efterföljande 12:e ronden.

Just därför att båda dessa gossar lider av energislukande massa. Klitschko orkade inte heller med sin anstormning mot Joshua i sjätte och sjunde. Men hans återhämtning gick ändå snabbare. Joshua måste gå ner i vikt framöver.

Väldigt bra och jämn match. Hoppas som sagt på returmöte i skuggan av Fury's återkomst!

Kommer fortsätta kolla och analysera matchen ett bra tag framöver! Känns redan nu som en klassiker i stil med Lewis-Vitali faktiskt. Om inte bättre.
2017-05-01, 20:45
  #99
Avstängd
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Äh. För tidigt stopp. Slagen satt inte och klitschko var fortfarande helt med. Joshua såg samtidigt extremt trött ut.

Joshua lyckades få med sig domslutet tackvare sista anstormningen när chansen väl gavs.

Bra psyke där. Klitschko valde att safea istället.

Uppercuten var dock inte tur utan den var intränad inför matchen. Ytterligare ett vapen i arsenalen som kom väl till hands.

Men helt seriöst. Kolla 11 ronden hur trött Joshua faktiskt var. Klitschko hade nog vunnit den efterföljande 12:e ronden.

Just därför att båda dessa gossar lider av energislukande massa. Klitschko orkade inte heller med sin anstormning mot Joshua i sjätte och sjunde. Men hans återhämtning gick ändå snabbare. Joshua måste gå ner i vikt framöver.

Väldigt bra och jämn match. Hoppas som sagt på returmöte i skuggan av Fury's återkomst!

Kommer fortsätta kolla och analysera matchen ett bra tag framöver! Känns redan nu som en klassiker i stil med Lewis-Vitali faktiskt. Om inte bättre.

Vid första titten tyckte jag likadant. Vid reprisen ändrade jag mig. Vill nog påstå att jag nu har ändrat mig igen och håller med kanske lite tidigt stopp. Svårt alltså. Jag kan inte tillräckligt om boxning för att direkt säga om det var rätt eller fel stopp.

Bra match var det iaf. Såg ju nästan ut som en plan att släppa loss sådär trodde inte Joshua skulle ha energi till det.

Citat:
Hade gärna sett han använda rematchklausulen i sitt kontrakt.

Oj fanns det en sådan så får man hoppas helt klart.
2017-05-01, 21:28
  #100
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Känns redan nu som en klassiker i stil med Lewis-Vitali faktiskt. Om inte bättre.

Mina tankarna leddes också till Lewis-Vitali gällande närmast non stop agression från båda håll. Är Lewis-Vitali den mest intensiva, elitboxningsmatchen någonsin?
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback