Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-30, 13:40
  #13
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Tror du på det själv, eller tror du bara att vi påstår att cannabis orsakar blodsockerfall?

Jag är fullt medveten om vilka symtom lågt blodsocker ger. Det är dock i detta fallet irrelevant då dessa effekter TS upplevt orsakas av blodtrycksfall.

För det första har jag genomfört tester med glukosmätare. Först direkt innan jag rökte, sedan var 30:e minut 4 gånger = 2 timmar efter intag och jämfört med nyktert tillstånd är ingen skillnad. För det andra så kan du googla fram på 5 sekunder att Cannabis inte får din blodsockernivå att sjunka direkt vid enskilt användande. Det finns dock studier som visar på att det minskar insulintoleransen på lång sikt samt ger lägre glukosnivåer vid fasta.
__________________
Senast redigerad av hockexx 2017-04-30 kl. 13:46.
Citera
2017-04-30, 14:40
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Jag är fullt medveten om vilka symtom lågt blodsocker ger. Det är dock i detta fallet irrelevant då dessa effekter TS upplevt orsakas av blodtrycksfall.

För det första har jag genomfört tester med glukosmätare. Först direkt innan jag rökte, sedan var 30:e minut 4 gånger = 2 timmar efter intag och jämfört med nyktert tillstånd är ingen skillnad. För det andra så kan du googla fram på 5 sekunder att Cannabis inte får din blodsockernivå att sjunka direkt vid enskilt användande. Det finns dock studier som visar på att det minskar insulintoleransen på lång sikt samt ger lägre glukosnivåer vid fasta.

Läs mitt inlägg innan du dummar dig.
Citera
2017-04-30, 15:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Alltså. När ska det gå in för er att det inte finns något "blodsockerfall" på cannabis? Däremot kan man få blodtrycksfall på grund av vidgade blodkärl. Givetvis sjunker blodtrycket i relevans till blodsockernivån men då hade personen i fråga lågt blodsocker redan innan den började röka. Det + vidgade blodkärl kan ge blodtrycksfall. Att inta socker motverkar den effekten.

TS, du rökte på tok för mycket och hade förmodligen ätit dåligt under dagen på köpet vilket ledde till lågt blodtryck. Vilket ger dessa symtom. Desorienteringen, hörselstörningarna samt flackande syn/rosa/flackande färger är en vanlig effekt av blodtrycksfall.

Dock har jag aldrig varit med om någon som fått "laggande syn/hörsel" på bara cannabis. Ja annat än folk här på Flashback då. Annars brukar det vara en effekt utav hallucinogener. Är du säker på att det var ren cannabis du intog?

Jag har provat cannabis förr totalt 2 ggr , då kändes det mest bara som en fylla fast jag blev trögtänkt och jag gillade inte det så då har jag inte rökt nå mer , blev inge orolig när jag provade , bara allmänt trög.

Men sen så när det var en som fråga om jag ville ta något bloss igen så då tänkte jag why not typ för jag tänkte väl att det blir väl Inge värre än att jag blir seg igen , men fan vad jag ångrade mig.

När jag låg i sängen och skulle somna så kändes det som jag var i koma , allt var svart och det kändes inte som jag var där , svårt att beskriva känslan.
Sen hade jag hörselhallisar , hörde att folk pratade en massa runt mig och det kändes allmänt obehagligt.

Jag tror knappast dom bjöd på cannabis , dom så att det var det men dom kanske blev lurade själv och fick nå annat.

Kan det ha varit Spice??
__________________
Senast redigerad av Smeagoul 2017-04-30 kl. 15:33.
Citera
2017-05-01, 07:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Jag har provat cannabis förr totalt 2 ggr , då kändes det mest bara som en fylla fast jag blev trögtänkt och jag gillade inte det så då har jag inte rökt nå mer , blev inge orolig när jag provade , bara allmänt trög.

Men sen så när det var en som fråga om jag ville ta något bloss igen så då tänkte jag why not typ för jag tänkte väl att det blir väl Inge värre än att jag blir seg igen , men fan vad jag ångrade mig.

När jag låg i sängen och skulle somna så kändes det som jag var i koma , allt var svart och det kändes inte som jag var där , svårt att beskriva känslan.
Sen hade jag hörselhallisar , hörde att folk pratade en massa runt mig och det kändes allmänt obehagligt.

Jag tror knappast dom bjöd på cannabis , dom så att det var det men dom kanske blev lurade själv och fick nå annat.

Kan det ha varit Spice??

Jag har rökt jävligt mycket gräs och allt jag kan säga är att jag inte känner igen mig alls i din story. Så att du skulle ha rökt något annat känns inte helt omöjligt
Citera
2017-05-06, 03:13
  #17
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Jag har rökt jävligt mycket gräs och allt jag kan säga är att jag inte känner igen mig alls i din story. Så att du skulle ha rökt något annat känns inte helt omöjligt

Instämmer. Har provat att rökt så mycket det går. Det enda som händer med gräs om du är någorlunda van är att du blir överdrivet trött. Finns inte en chans att flippar på det viset, generellt då. Jag har ALDRIG varit med om liknande och jag själv har tryckt i mig över 4 gram bra gräs på en blunt för att testa och det var totalt värdelöst.

Har heller aldrig varit med om folk som "sneat" på det oavsett mängd. Dock läser man mycket fjanterier här på FB.

Det är inte lönt att hävda att jag rökt dåliga saker, jag har rökt i över 11 år. Jag har testat ALLT cannabis har att erbjuda. Fjantar ni ur är ni säregen och unik. Det är absolut inte vanligt på Cannabis att reagera likt detta som TS beskriver.

Man får INTE ljud/ljus/vadfan hallisar av CB, punkt slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Läs mitt inlägg innan du dummar dig.

Dra mer Ad Hominem argument vet jag Lägg ner. Jag gav ett väl motiverat svar, har du ens något att komma med finns det tid att svara.
Citera
2017-05-06, 07:36
  #18
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Tror du på det själv, eller tror du bara att vi påstår att cannabis orsakar blodsockerfall?

För övrigt kan du inte länka 1/10:del av mitt citat och förvänta dig att bli respekterad. Liknande saker vill jag helst inte se igen. Punkt slut.

Sedan så skulle jag uppenvarligen vilja se vad de gjort. Minsta strul går på dig/Knoppen Junior.
__________________
Senast redigerad av hockexx 2017-05-06 kl. 07:41.
Citera
2017-05-06, 08:19
  #19
Medlem
-spitzlix-s avatar
Blodsockerfall. Är diabetiker och det du beskriver har hänt mig utan gräs och med. Annars kanske besprutat med någon syntetisk cannabinoid? Det du beskriver har hänt mig när jag överdoserat SC.
Citera
2017-05-06, 08:57
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
För övrigt kan du inte länka 1/10:del av mitt citat och förvänta dig att bli respekterad. Liknande saker vill jag helst inte se igen. Punkt slut.

Sedan så skulle jag uppenvarligen vilja se vad de gjort. Minsta strul går på dig/Knoppen Junior.

Varför fortsätter du argumentera mot att cannabis orsakar hypoglykemi när även jag säger att cannabis inte orsakar hypoglykemi?

Vissa åkommor (diabetes, förstorad bukspottskörtel, underfunktion i sköldspottskörteln m.m.) kan orsaka hypoglykemi.

Hur sannolikt är det att TS faktiskt upplevde hypoglykemi? Inte särskilt då han inte har upplevt några symptom på detta tidigare, men någon gång ska väl vara den första.
Citera
2017-05-07, 18:00
  #21
Medlem
zickans avatar
Det är ju skillnad på en drogutlöst psykos och en toxisk psykotisk effekt som lägger sig när effekterna lägger sig. Det är väl åtminstone möjligt att du hade det senare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback