Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-29, 21:23
  #1
Medlem
Har gjort en hel del cash via krypto valuta men jag vill slippa skatt som jag gjort på egen risk i många år.

Det handlar om cirka 500 tusen i skatt. Någon som varit i samma situation och löst det på ett fint sätt utan massa komplikationer

Jag betalar 31% skatt från mitt vanliga arbete och det borde räcka. Moral kärringar undanbedes tack
Citera
2017-04-29, 23:03
  #2
Medlem
Som jag förstått det så är skattebrott det värsta brottet du kan göra i sverige, tätt följt av att ladda ner en film eller en mp3-låt. Att våldta, utföra terrobrott, mörda någon eller inneha olagliga vapen, tycks inte vara speciellt allvarliga brott, här i Sverige.
Citera
2017-04-29, 23:17
  #3
Medlem
Ja jisses, här gäller det att passa sig. Att som företagare lämna in en årsredovisning för sent har maxstraffet sex års fängelse. Vad du med ditt onda uppsåt kan tänkas få för straff vill jag inte ens spekulera i. Som sagt, bättre att slå ihjäl någon om du vill ha ett milt straff. Fråga Jacques Wallner på DN.
__________________
Senast redigerad av ealdorman3 2017-04-29 kl. 23:21.
Citera
2017-04-30, 04:02
  #4
Avstängd
Virgil.I.Grissoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Som jag förstått det så är skattebrott det värsta brottet du kan göra i sverige, tätt följt av att ladda ner en film eller en mp3-låt. Att våldta, utföra terrobrott, mörda någon eller inneha olagliga vapen, tycks inte vara speciellt allvarliga brott, här i Sverige.

Du har helt rätt i din slutsats. Bara en lite detalj och det är det fetade.

Olaga vapeninnehav för en vit man i Sverige är riktigt straffbart. Jag tror du tänker på handgranater och automatvapen i förorterna. Det är inte olagligt utan bara ett pittoreskt inslag av kulturyttringar.

Sammanfattning: Absolut är skattebrott utfört av vita det värsta du kan göra i Sverige. Finns vissa religiösa grupper som slipper betala och ofta kommer undan.
Citera
2017-05-01, 18:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Du har helt rätt i din slutsats. Bara en lite detalj och det är det fetade.

Olaga vapeninnehav för en vit man i Sverige är riktigt straffbart. Jag tror du tänker på handgranater och automatvapen i förorterna. Det är inte olagligt utan bara ett pittoreskt inslag av kulturyttringar.

Sammanfattning: Absolut är skattebrott utfört av vita det värsta du kan göra i Sverige. Finns vissa religiösa grupper som slipper betala och ofta kommer undan.
Ja, du har rätt, jag tänkte inte på vit-man-syndromet för olagliga vapeninnehav.
Citera
2017-05-01, 21:04
  #6
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Har gjort en hel del cash via krypto valuta men jag vill slippa skatt som jag gjort på egen risk i många år.

Det handlar om cirka 500 tusen i skatt. Någon som varit i samma situation och löst det på ett fint sätt utan massa komplikationer

Jag betalar 31% skatt från mitt vanliga arbete och det borde räcka. Moral kärringar undanbedes tack

så fort beloppet du blåst staten på belopp som överstiger 10 basbelopp så bedöms det som grovt skattebrott
Citera
2017-05-02, 00:13
  #7
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Tråden borde istället ligga i Offshore och skatteplanering.

Fråga där om hur du tvättar dem så att du kan leva på dem. Varför ska du behöva åka dit för skattebrott för om du har ett smart upplägg ?
Citera
2017-05-02, 00:45
  #8
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Skattebrott är jätte allvarligt. Staten gillar tyvärr inte konkurrens.
Man kan få livstids fängelse för skattebrott.
Men våldtar man någon så blir man friad eller får max 2 års fängelse!
Sveriges lagar är fuckdup!
Citera
2017-05-02, 13:08
  #9
Medlem
u.chesters avatar
Brott som riktar sig mot "allmänheten" bedöms som allvarligare än de som riktas mot enskilda (individer, företag mm). Skattebrott riktar sig enbart mot "allmänheten", dvs samhället och ska följaktligen bestraffas oerhört hårt.
Citera
2017-05-04, 19:06
  #10
Medlem
BoISarens avatar
Brott och brottsbekämpning --> Offshore och skatteplanering
/Moderator
Citera
2017-05-04, 23:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Har gjort en hel del cash via krypto valuta men jag vill slippa skatt som jag gjort på egen risk i många år.

Det handlar om cirka 500 tusen i skatt. Någon som varit i samma situation och löst det på ett fint sätt utan massa komplikationer

Jag betalar 31% skatt från mitt vanliga arbete och det borde räcka. Moral kärringar undanbedes tack

Pratar vi om 500.000 kr totalt under många år, eller 500.000 kr per år?
Citera
2017-05-05, 07:08
  #12
Medlem
Grovt skattebrott är 10 prisbasbelopp sedan är preskribering 10 skatteår.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback