Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-03-17, 12:52
  #73
Avstängd
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
1. Tro´ t eller ej, men jag är svag för dessa och som andra män ser som svaga. Nördar, töntar, och om du och andra så vill.
En man skall vara självsäker, det är något oerhört attraktivt i just mina ögon, då.
En sådan man, en självsäker, sitter verkligen inte på nätet och pissar på och spyr ut sitt hat mot kvinnor.
Manlighet är omtänksamhet om den kvinna han själv valt. Han är god, han är snäll.
En riktig man väljer rätt kvinna, en riktig man vill ha en kvinna vid sin sida, inte en knullhora.
Nu är väl jag lite äldre än du är, men Mats Knutsson är en man som tilltalar mig som kvinna.
Han ser nördig ut, eller hur?

Jag förstår(vet)att det kan verka som en gåta för många killar vad tjejer gillar och detta inte.
Men SJÄLVSÄKERHET är något oerhört attraktivt, lockande, och den självsäkerheten får mannen själv jobba på för att själv bli då just en man.
Världen är tillräckligt full av fittor redan än att även männen skall vara just fittor?
Vill en man bli just en man så får han jobba fram det själv hos sig själv.
Det är inte och har aldrig varit en kvinnas roll och uppgift att bygga upp en man till en man.
Och där har du också förklaringen till att så många kvinnor inte bara lämnar sin man utan även söker denna lyckan utomlands.
En riktig man står upp för sin kvinna, han ser inte ned på henne.

Och som du kanske noterar, men det finns ingen tvåa(n).

Ett till exempel, men Till Lindemann. Till och med männen ser honom som en alfahanne.
Till Lindemann är värsta mannen, trots han skriver poesi och tar hand om sin dotter.
En man, en riktig sådan, skall vara snäll!
Ni ställer alltför stora krav på kvinnor och att dessa skall lära och visa er vad en man är och inte.
Ni skall finnas till för kvinnan, detta redan.

Ja, det är säkert tufft för er detta, men vem fan har sagt att det ska vara lätt?
En kvinna, en riktig sådan, behöver en man.
Och mannen skall redan finnas där, och kvinnan komplettera honom.
Men så ser jag på det hela som.
Mannen får gärna visa svaghet, såsom att gråta i vissa lägen.
Men tårarna tillhör mestadels mig som kvinna?
Jag vet, det är inte lätt att passa en kvinna och kanske just mina krav är svåra?
Eller är jag bara en kvinna med gammaldags värderingar, men som ändå uppskattar en man av modernare snitt?
En sak till, men mannen gör ALLTID anspråk på att vara mer intelligent än kvinnan.
Följaktligen så bör han då heller inte ha några svårigheter med en kvinna som t. ex jag?


En riktig man har överseende och förståelse med och detta för, kvinnors mer "svaga sidor", en riktig man ser inte ned på dessa.
Och kvinnor är väl egentligen inte svaga, men de är osäkra, det är väl deras egentliga "svaghet". Och det är väl där som mannen kommer in? Åtminstone om man frågar mig och vad gäller att man och kvinna skall komplettera varandra.

Håller med, men de män du snackar om har inte svårt att få ligga, utan svårt att hitta en rimlig svensk kvinna.

Problemet går inte åt ett håll.

Svenska kvinnor har en felaktig självbild pga att samhället prisar dem, sminket gör att en 6a tror att hon är en 8 osv.

De är vänsterblivna jobbiga feminister.

De är extremt bortskämda.

De tror att deras liv ska vara lika fantastiskt som en tvserie, en påhittad tramsdröm.

De är en stor risk för en man att gifta sig med, då en man i Sverige är värd skiten under skorna i skilsmässa. Och svenskor med 20-50 talet tidigare relationer är ingen stabil grund.

Det finns många faktorer som gör att svenskor ett högrisk projekt. Även om han är en riktig man enligt dig. Det kan vara enklare trots språksvårigheter att helt enkelt söka sig en rimlig kvinna utomlands.
Citera
2019-03-17, 13:27
  #74
Medlem
hee4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Håller med, men de män du snackar om har inte svårt att få ligga, utan svårt att hitta en rimlig svensk kvinna.

Problemet går inte åt ett håll.

Svenska kvinnor har en felaktig självbild pga att samhället prisar dem, sminket gör att en 6a tror att hon är en 8 osv.

De är vänsterblivna jobbiga feminister.

De är extremt bortskämda.

De tror att deras liv ska vara lika fantastiskt som en tvserie, en påhittad tramsdröm.

De är en stor risk för en man att gifta sig med, då en man i Sverige är värd skiten under skorna i skilsmässa. Och svenskor med 20-50 talet tidigare relationer är ingen stabil grund.

Det finns många faktorer som gör att svenskor ett högrisk projekt. Även om han är en riktig man enligt dig. Det kan vara enklare trots språksvårigheter att helt enkelt söka sig en rimlig kvinna utomlands.

Jaa, där får jag väl passa.
Jag gillar inte heller denna utvecklingen med att kvinnor(tjejer)ska se ut som och uppföra sig som horor. Det är fullständigt förkastligt och det förekom inte på "min tid".
Men nu är det annorlunda och jag lever inte alls i den världen på så vis att jag stöter på dessa tjejer eller dessa killar.
Men å andra sidan, och detta samtidigt, men en riktig hora från Ryssland?
Citera
2019-03-17, 13:36
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Är inte dessa kvinnor de sämsta lyxludren? Varför väljer man ens sådana materialistiska horor som knullat allt för pengar? De är inte särskilt bra mödrar heller. Bara att titta på deras hemländer och hur de behandlar barn där. Massaborter, dumpa ungen på något barnhem eller lämna kvar hos babushkan, för att gå ut och festa, knulla och försöka hitta någon man med pengar och satus de kan parasitera på.

Så varför importerar svenska affärsmän dessa luder? De har ju enormt bagage, ingen moral, usla mödrar, gillar bling bling och är aldrig nöjda, odrägliga och har haft massvis med könssjukdomar. De lurar naive medelklass-svennemannen helt enkelt, då Svennebanan på hemmaplan inte kan hitta bra svenska kvinnor, för svenska kvinnor är usla på annat sätt än importhororna från Ukraina och Ryssland.

Är det inte bättre att vara singel eller gå till bordellen? Dessa förhållande är inte äkta kärlek för fem öre. Spelar ingen roll vad Svetlana 32 tutar i affärsmannen Göran 52. Hon är ju bara ute efter hans pengar och status, inte hans lilla skrynkliga prinskorv.

Samma sak som när man tar in japanskor som ingen vill ha i deras egna skitland. Parkerar sig på bidrag och sedan bidragsfifflar.

Varför man gör det när man kan få samma sak i Sverige? Jag tror att ingen vill ha en, det handlar inte om otur, utan att man själv är så dum i huvudet (har låg IQ eller lider av någon störning) att de lokala kvinnorna inte vill ha en. Är man fransman som anser sig vara fransk men svensk då man ska åberopa sina bidrags"rättigheter", tjatar till sig sina låtsasjobb, stjäl där och får sparken då är det ju solklart att ingen normal kvinna vill vara med en, vad kan en fransk småtjuv och lögnare tillföra en normalintelligent kvinna? Om ens fd svenska kvinna eller end fd arbetsgivare sagt till enatt man inte ska trakassera andra för man har låg IQ men man gör det ailla fall säger det en hel del om en som person. Jag tror att det räcker att se denna typ av "män" för att man ska kunna säga att de är äckliga och vidriga. Man ser på dem att det är sådana som ingen vill ha som män poch därför tar man in en som ingen vill ha i deras egna länder. Är man ett luder i sitt skitland inklusive Japan så märks det i Sverige också.
Citera
2019-12-12, 15:40
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Bullshit, din uppfattning av deras värderingar är inte grundade i verkligheten.


Haha, väldigt målande beskrivning. Jag tror däremot inte att det stämmer överens med verkligheten det minsta.

Jag skulle också vilja påstå att kvinnorna i de länderna har snarlik syn på våra kvinnor, minus barnhemsaspekten.



Vad menar du med detta?



Utveckla vad du menar?



Grundlöst påstående, på vilket sätt är de sämre.




Osant. Inte mer än västerlänningar.




Vilken kvinna är någonsin nöjd, även det här är en generalisering. Du antar att alla är gold diggers.



De har mer pondus möjligtvis, svenskar måste våga stå på sig mer. Båda män och kvinnor för att vi ska undvika att bli överkörda.


Fördom, varför skulle de ha fler könssjukdomar, ligger inte svenskar runt utan skydd i samma grad?



Du går ut igen för att alla av dessa kvinnor enbart gifter sig med en svensk man av skälet att de är gold diggers och inte kan känna någon kärlek till mannen de är med.
Skaffar man en gold digger, då har man fan valt fel kvinna. Oavsett om hon är svensk eller ifrån Östeuropa. Vill man ha en sådan maka då är det upp till mannen, jag kan däremot inte se något lockande i det hela.

Du har en riktigt skev bild av verkligheten och antar att alla dessa kvinnor är eskorter och slampor som inte har några känslor.

Jag kan se många fördelar med en kvinna därifrån, de har inte blivit lika lurade och hjärntvättade i feminism och PK-åsikter. De verkar mer jordnära och mindre uppstoppade och egotrippade.

Min främsta fråga till dig är hur du fått den här bilden av Östeuropéer?

Snälla du. Dessa ryskor är en slags egen maffia. Kolla bara i Stockholm. De knullar till sig medborgarskap, sen skiljer de sig och samarbetar med andra ryskor landet runt hur man lurar Sverige. Hela Stockholm är befolkat av ryska vodka-luder, som tar över lägenheter från svensken.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback