Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-04-30, 11:34
  #37
Medlem
Brunbeverns avatar
Hur kan du avgöra om de gör det medvetet och vet vad du sa?
Citera
2017-04-30, 11:48
  #38
Medlem
Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Nej, med den logiken så är det helt OK att förtrycka andra oavsett orsak, är alltid neutral men när attacken kommer så är jag förberedd.

Inte helt främmande att vissa människor vill förminska andra också.

Sen skrev du:
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
På sättet du skriver samt har tusen smilisar tyder på att du är mycket yngre än jag... Spring och göm dig bakom bidraget.

(FB) Kroppen är så obehaglig !

Att folk säger medvetet "Va?" flera gånger är nog ett psykologiskt försvar för att dom känner sig spända.

Får mycket tonårsvibbar av dig, min son.

The irony.

Ta till dig av vad majoriteten här skriver och försök förstå att personer som säger "va" inte försöker med något förutom att förstå vad du säger, du är förmodligen otydlig ibland.
Citera
2017-05-01, 08:38
  #39
Medlem
Ja brukar höja rösten så pass mycket att de säger "Jaja, skrik inte jag hör!" så vet man att det inte finns några oklarheter längre och de inte missat något.
Citera
2017-05-01, 08:45
  #40
Medlem
McCarthy01s avatar
Har en f.d. vän som höll på sådär. Precis som du beskriver sa han "Va?" trots att han mycket väl hörde vad man sa liksom för att trycka ner en så att man skulle "rätta" sina ord eller nåt. Ofta när man kritiserade honom för något eller var uppretad på hans beteende. Men det var också en skitstövel i största allmänhet.
Citera
2017-05-01, 08:57
  #41
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag gjorde det mycket som barn. Oftast hörde jag inte vad folk sade, men ibland behövde jag en sekund att förstå vad folk hade sagt. Att säga så blev en vana.
Citera
2017-05-01, 09:44
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Folk som medvetet säger "Va?" trots dom hörde exakt vad man sa.

Har märkt mycket senaste tiden att vissa människor medvetet säger "Va?" för att den andra ska få slut med luft och bli nervös/nedtryckt... Alltid lika komiskt när jag själv står där med tydlig röst i ganska högt tonläge och kollar iskallt på dom och säger samma sak säkert 3-4 gånger... Till slut fattar dom att jag inte viker ner mig, jävla pajasar...

Har ni märkt detta också?

Så du tror på allvar att de säger "va" för att den andre ska tryckas ner o bli nervös. Herregud va tappade människor det finns. Att de säger va kommer säkerligen från när de var barn. Barn säger "va" inte bara när de inte hörde hela meningen utan även när de inte förstod frågan. Och som mycket annat kan det bli vanebildande o fortsättas med även i högre ålder. Det är extremt vanligt o som du säkert märkt på de som säger "va" mycket så brukar de i många fall säga va, komma på sig själva o direkt svara. Som någon sa..det är lite av en tics.

Vafan..såg att personen ovan skrev exakt samma som mig 😁
__________________
Senast redigerad av philleeeee 2017-05-01 kl. 09:52.
Citera
2017-05-01, 11:05
  #43
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philleeeee
Så du tror på allvar att de säger "va" för att den andre ska tryckas ner o bli nervös. Herregud va tappade människor det finns. Att de säger va kommer säkerligen från när de var barn. Barn säger "va" inte bara när de inte hörde hela meningen utan även när de inte förstod frågan. Och som mycket annat kan det bli vanebildande o fortsättas med även i högre ålder. Det är extremt vanligt o som du säkert märkt på de som säger "va" mycket så brukar de i många fall säga va, komma på sig själva o direkt svara. Som någon sa..det är lite av en tics.

Vafan..såg att personen ovan skrev exakt samma som mig 😁
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Folk som medvetet säger "Va?" trots dom hörde exakt vad man sa..

Har ni märkt detta också?
Rätt intressant med va. Jag är exakt som fetningen i inlägget ovan. Jag tror att jag reagerar lite för snabbt och hinner säga, "va", innan jag riktigt fattat vad som sagts, men mindre än en sekund efter förstår jag och svarar direkt. Ibland är det istället så att jag tappar koncentrationen för att jag råkar tänka på nåt annat och då säger jag:
"Förlåt, jag hängde inte med, kan du ta det igen eller dyl. (Jag tycker att just detta är pinsamt och det är trist om någon skulle uppfatta det som arrogant. Jag har bara lite lätt att sväva iväg).
Kanske finns de som är såna och svarar typ; "Va, jag hörde inte", istället.

Sen är jag expert på va eftersom det är vanligt att folk säger det till mig. Jag kan prata snabbt och lågmält, vilket gör det självklart att folk säger "va"? I och med det vet jag när folk säger va på ett nedlåtande vis. Det är inte alls vanligt, men det förekommer. Det är tonläget tillsammans med blicken. De vill markera att sättet du uttrycker dig på duger inte. Men det är ju inte så att de upprepar va, flera gånger. Jag brukar höja rösten och tala väldigt tydligt eller skämta om att jag ofta hör folk säga va och att jag ska tala tydligare. För det hela handlar ju om hur du hanterar det. Är du osäker och hyperkänslig kommer du att förstora upp det hela och det tror jag att du gör.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2017-05-01 kl. 11:13.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback