Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-29, 15:09
  #1
Medlem
Folk som medvetet säger "Va?" trots dom hörde exakt vad man sa.

Har märkt mycket senaste tiden att vissa människor medvetet säger "Va?" för att den andra ska få slut med luft och bli nervös/nedtryckt... Alltid lika komiskt när jag själv står där med tydlig röst i ganska högt tonläge och kollar iskallt på dom och säger samma sak säkert 3-4 gånger... Till slut fattar dom att jag inte viker ner mig, jävla pajasar...

Har ni märkt detta också?
Citera
2017-04-29, 15:15
  #2
Medlem
Säg bara: "Du hörde vad jag sa" så slutar dom
Citera
2017-04-29, 15:16
  #3
Medlem
Är du säker på att de inte brukar ordet "va" som synonym till "jaha"?
Citera
2017-04-29, 15:20
  #4
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Är du säker på att de inte brukar ordet "va" som synonym till "jaha"?

Ja, man kan ju använda va som "va!" eller "va?" vilket inte alltid går att uttrycka i tal.

Förstår inte ens vad TS menar öht, folk som säger va för att den andra ska få slut på luft och bli nervös? Va?
Citera
2017-04-29, 15:21
  #5
Medlem
Mia-Rovys avatar
Kan det inte vara så att man inte uppfattade allt?

Du kanske pratar snabbt, rörigt elöer invecklat så att det tar en stund att förstå vad du säger?

Jag har i alla fall inte detta problemet.
Citera
2017-04-29, 15:21
  #6
Medlem
Larvfotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Folk som medvetet säger "Va?" trots dom hörde exakt vad man sa.

Har märkt mycket senaste tiden att vissa människor medvetet säger "Va?" för att den andra ska få slut med luft och bli nervös/nedtryckt... Alltid lika komiskt när jag själv står där med tydlig röst i ganska högt tonläge och kollar iskallt på dom och säger samma sak säkert 3-4 gånger... Till slut fattar dom att jag inte viker ner mig, jävla pajasar...

Har ni märkt detta också?


Nej, har aldrig märkt att någon gjort detta i syfte att trycka ned någon annan. Inte att detta bara är något du inbillar dig?

Men bra att du inte viker ned dig om det är så.

Jag själv säger ofta "Va" lite mer omedvetet. Hör lite sämre och har blivit en vana att svara med ett "Va" även om jag hör vad som sägs.
Citera
2017-04-29, 15:22
  #7
Medlem
gurkmajjas avatar
För många tycks det vara någon form av tics. Har dock inte noterat att folk gör det för att provocera som TS tycks avse.
Citera
2017-04-29, 15:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Är du säker på att de inte brukar ordet "va" som synonym till "jaha"?
Gör dig inte mer obegåvad än vad du redan är, går inte att misstolka.
Citera
2017-04-29, 15:25
  #9
Avstängd
Det är störigt jag håller med, folk använder "Va" som "Vad säger du" "Vad menar du"
Citera
2017-04-29, 15:25
  #10
Medlem
Jag är en sån som kan höra vad någon säger, men inte registrera det direkt ifall jag inte är beredd på att någon ska prata.

vet att det kan verka ignorant men "zonar ut" väldigt lätt och blir överraskad när någon säger något och ett automatiskt "va?" kommer
Citera
2017-04-29, 15:26
  #11
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Gör dig inte mer obegåvad än vad du redan är, går inte att misstolka.
Jag tror att jag vet vad ditt problem är.

Du är nog helt enkelt hyperkänslig och tolkar alla former av kritik eller ifrågasättande som en attack. Du klarar inte att höra annat än att du är felfri? Och när någon säger "va?" så känner du att det är en attack mot ditt sätt att prata eller tänka, och eftersom du är hyperkänslig så reagerar du oproportionerligt starkt på minsta lilla, även om det är så att du själv kan harmissuppfattat situationen på grund av din hyperkänslighet

Din hyperkänslighet kan bero på t.ex. ångest, stress, depression eller stark osäkerhet. Kan det stämma?
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-29 kl. 15:30.
Citera
2017-04-29, 15:29
  #12
Medlem
welcometorealitys avatar
Ja dets stämmer som rubriken.Jag brukar säga"En gång till" istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback