Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-29, 14:21
  #1
Medlem
Eftersom Flashback medvetet och konsekvent tar bort inlägg som inte passar dem omöjliggör det fri debatt.

Att starta ett forum är enkelt men att rekrytera medlemmar lär vara svårt?

Vad tror ni?
2017-04-29, 14:25
  #2
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvmagiker
Eftersom Flashback medvetet och konsekvent tar bort inlägg som inte passar dem omöjliggör det fri debatt.

Att starta ett forum är enkelt men att rekrytera medlemmar lär vara svårt?

Vad tror ni?
Är du höger eller vänster?
2017-04-29, 14:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Är du höger eller vänster?

Om jag ska resa till en plats lär jag ta både höger- och vänstersvängar, annars lär jag aldrig komma fram. Höger eller vänster är idioti. En del av söndra och härska.
2017-04-29, 14:36
  #4
Medlem
SkepticalHippos avatar
Ett forum där alla får skriva exakt vad de vill kommer aldrig bli framgångsrikt. Hur ska man kunna gå både de som vill tramsa och de som vill diskutera seriöst till mötes?

Men lycka till med detta. Jag finner det dock roligt att du väljer att ta upp frågan om hur man skapar ett eget forum via det forum du är missnöjd över
2017-04-29, 15:04
  #5
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvmagiker
Att starta ett forum är enkelt men att rekrytera medlemmar lär vara svårt?

Vad tror ni?
Det är väl inte svårare än att sätta igång och skapa ett forum som fungerat som du vill ha det. Vad gäller Flashback så finns det mig veterligen ingen ambition att ha någon ensamrätt på diskussionsforum för fria åsikter utan snarare så att det blir bättre för alla ju fler sådana det finns som fungerar på olika sätt. Då kan ju alla hitta de platser och sätt som passar dem bäst för att uttrycka sina åsikter.

Önskar dig lycka till med ditt projekt.
2017-04-29, 15:23
  #6
Medlem
franges avatar
Vad är det för typ av inlägg som "Flashback medvetet och konsekvent tar bort inlägg som inte passar dem omöjliggör det fri debatt.", kan du ge något exempel?

Det är inte så att de inläggen som tagits bort av någon anledning inte följt forumets regler?
2017-04-29, 15:24
  #7
Moderator
Ruskigbusss avatar
Japp, forum får alla starta, svårigheterna verkar vara att skaffa medlemmar och ha något vettigt att diskutera.

Vad man INTE bör göra är att försöka vara någon kopia av något annat forum.

Och tyvärr, detta är inget ämne för C&Y

(Hade någon förbjudits skapa ett forum, eller tvingats stänga ner det, ja, då hade det varit värt att diskutera här.)

Och Flashback skall diskuteras i Flashbackforumet, inte här.

Tråd låst.
/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback