Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-29, 00:42
  #1
Medlem
Hitmans avatar
Tar av mig hatten och ber om ursäkt till MOD om jag postar i fel forum.

Jag är blockerad på en sida, hur vet jag inte men antar det är IP-block då jag kommit in igen vid användning av VPN utan problem.

Min fråga dock: Vid användning av proxy i Firefox kommer jag inte in, samma resultat med Google Chrome, dock om jag rensar webhistoriken ett antal gånger så går det (med Chrome)

Spar sidan ifråga något på min dator eller är det en IP-block?
Citera
2017-04-29, 00:53
  #2
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Vad kan webbhistoriken ha med en IP-blockering att göra?
Citera
2017-04-29, 01:35
  #3
Medlem
Mia-Rovys avatar
Definiera "kommer inte in".

Att det skulle funka när du rensar historiken "ett par gånger" gör att det låter som driftstörningar på sidan och det inte alls har mig dig att göra.

En sida kan för det första inte se din webbläsarhistorik (med vissa undantag som inte är aktuella här), och den kan absolut inte se hur många gånger du rensat den (det spelar ingen roll om du rensar 1 gång eller 299292 gånger). Om du tänker på cookies så kan den se det, men inte heller där kan den se hur många gånger du rensat cookies
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-29 kl. 01:39.
Citera
2017-04-29, 11:14
  #4
Medlem
TMMs avatar
"Proxy" kan vara väldigt mycket. Är det TOR finns det mycket förklarliga skäl bakom varför det mycket väl skulle kunna ske slumpmässigt med tanke på att adresserna byts ut då och då. Rensa saker på lokal dator har inget med något alls att göra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback