Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 22:00
  #1
Medlem
Precis börjat dejta, gjorde slut med min förra för drygt 5-6 månader sedan och vill ha något sällskap.
Började smått på Mötesplatsen och fick sjukt många skumma personer på tråden och det var inget som lockade alls.

Tjejer som sms'ar sönder en och sen bara försvinner utan spår. Tänkte att jag inte orkar med mer svenska tjejer och så var det en asiat som messade mig och jag blev intresserad.

Jag var ganska på direkt och gav henne mitt nummer, då började vi sms'a. Sen sa jag till henne att jag gärna pratar med henne över telefon.

Kändes som 30 minuter men vi satt i två timmar och pratade.

Sen andra gången vi pratade i telefon så satt vi ytterligare två timmar. Bägge samtalen slutade med att hon sa att hon vill ha mig där och bara kramas.

Jag frågade om hon ville mötas och träffas i verkliga livet och det ville hon, 2 veckor och 15 mil senare så mötes vi.

I mina ögon var detta den mest trevligaste person jag någonsin träffat i hela mitt liv.

Dejten började med att vi pratade lite, hon var riktigt blyg och vågade inte titta mig i ögonen, hon sa att jag såg mycket bättre ut i verkligheten. Vi satte oss i soffan och bara mös, kramade och "tittade" på tv.

Vet inte vad som hände men efter en stund så började vi hångla, och det var inte lite heller. Så mycket kärlek jag fick av henne den kvällen har jag inte fått under mina 6 år med mitt ex.

Jag stannade över natten och jag har inte varit mer glad över något. Hon var som en iller på mig hela tiden, kramas, kela, känna och allt. Jag mådde riktigt bra.

Inget sex, jag ville inte för jag tycker det kan vänta.

.. Hon somnade ganska fort och jag låg kvar och bara tittade och uppskattade hela kvällen, kunde bara ligga och titta och tänka på henne.

Dagen efter så vaknade vi och det var åter igen kram, kel, kyssar och hela paketet. Vi gick till affären och köpte frukost. Hon hade inga problem med att hålla hand eller kramas inne i affären.


---------

Sen på eftermiddagen så kom hennes barn hem och jag och dom boundade väldigt bra i mitt tycke, vi kollade lite barnprogram och pratade. De ställde frågor och pratade med mig som om vi kände varandra. Jag föreslog att vi skulle åka till ett "busland" typ som leos lekland, busfabriken etc. Och det gjorde vi. Jag och mamman halv lekte med barnen annars satt vi bara och uppskattade varandra. Samma där, små teasar från henne med kramas, beröring en puss när barnen inte var där. Jag sa till henne att hon får bestämma hur mycket sådant som kan ske framför barnen.


----
På kvällen när vi åt så höll hon på med mig hela tiden, hand på låret och ryggen med mera. Jag gjorde det samma utan att barnen såg.
Dagen slutade med att jag åkte hem vid klockan 22 den kvällen, hon avslutade med hångel med mig sen åkte jag.

---------------------------------------------

Låter väll som en lyckad dejt?

Hon var på mig som bara den bägge dagarna
Barnen och jag kunde umgås



Vad tror ni, vill hon ha mig? Eller var det bara en release på hennes tidigare liv? Hon har inte träffat någon sen 2014 och är mamma på heltid med två barn.



Varför jag frågar?

Jag får inga bekräftelser på sms från henne. Och hennes sms antal har minskat sen dejten. Hon svarar på allt jag skickar men det är alltid jag som börjar.

Jag har skickat massa om att det var den bästa helgen på många år för mig. Och att jag gillar henne väldigt mycket. Och att jag vill se henne snart igen.
Hon har svarat att helgen var mysig och att hon gillade blombudet jag skickade dagen efter.


Känner mig så dum som ska stressa in i allt. Då jag vet hur hennes liv ser ut.

Hon har få vänner i Sverige
Bott här i 11 år
Förra var en alkoholist som både kränkte henne och barnen.
Precis börjat ta körkort
Håller ej på med Sociala medel (Facebook etc)
Två barn på heltid
Heltidsjobb

...

Det jag vill ha ett klokt svar på är, hon gillar mig? Asiater håller väll inte på med detta beteende ifall de inte menar de?

För jag har kärat ner mig som bara den! Att tappa denna guldfisken är mycket värre än att tappa mitt förra som varade i sex år känslomässigt.


Hon är 4 år äldre än mig, och jag är 31

Vi har samma mål i livet
Hus
En relation som varar livet ut
Alkoholfritt och rök/snusfritt.
Ett rakt och ärligt förhållande.
Citera
2017-04-28, 22:06
  #2
Medlem
arsewithaguns avatar
Så som du beskriver din kväll och morgon, får jag vibbar av att hon ville ligga, men du släppte inte loss.
Har god erfarenhet av att asiater är riktigt kåta, speciellt dem lite äldre.
Håller tummarna för att du får chansen igen, du verkar ju gilla henne!
Citera
2017-04-28, 22:10
  #3
Medlem
Varför går du på ko med kalv? Du måste fatta att hon är begagnad. Enbart en skadad kvinna skulle utsätta sina barn för det hon gör med dig.
Citera
2017-04-28, 22:13
  #4
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Enkelt. Du är alldeles för på. Man kan tycka att man inte skall behöva spela spel och leka lekar när man är vuxen, men det slår aldrig fel.

Löjligt att det skall vara så men förstår det på ett sätt för jag är likadan. Tjejer som börjar hysterie-sms:a och berätta om "bästa dejten på länge" (nu dejtar inte jag men likställer dejt med träff typ) blir ganska avskräckande.

Man kan skita i 9-10r och så är det istället de som vill ha dig och är på men träffar man en "normal" tjej som det klickar med och du är för tydlig med detta så bränner man väldigt ofta läget. Inte första tråden om detta men kan bara hålla med om att det är konstigt. Vi människor är konstiga.
Citera
2017-04-28, 22:16
  #5
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
.. Hon somnade ganska fort och jag låg kvar och bara tittade och uppskattade hela kvällen, kunde bara ligga och titta och tänka på henne.
Sedan tycker jag sådant är jävligt creepy. Ibland ser man sådant på film och det skall vara romantiskt. Första dejten och du ligger och stirrar på henne när hon sover... Hmmm. Kanske är annorlunda men tycker det är creepy som sagt.
Citera
2017-04-28, 22:18
  #6
Medlem
Hamsterbolls avatar
Tror också att du är lite för på- Liksom blombud dagen efter? Och att du startar alla sms-konversationer, Vänta istället och låt henne längta lite efter dig och sisa dig först. Du låter helt underbar och är säkert en fantastisk man, men som tjej vill man få längta och hoppas också. Svara inte direkt på sms och så... låt henne sakna dig och känna att hon vill ha dig.

Lycka till
Citera
2017-04-28, 22:24
  #7
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Låter som världens bästa kap du gjort.

Hon kanske är osäker eller utarbetad. Kanske därför hon inte tar initiativ till sms. Åk och träffa henne igen, sen en gång till och så vidare. Om allt går bra så kan ni ju efter en tid börja snacka mer hur ni ska ordna det framöver med det praktiska.

Finns väl ingen direkt orsak att hon skulle dissa dig nu. Asiater är som du säger raka och ärliga. De kan också ha ett jävla humör men det är mer positivt än negativt enligt mig. Bättre än att gå runt och sura liksom, lika bra att ta saker direkt.

Slappna av och kör på med denna bruden! Finns inget att tveka på.
Citera
2017-04-28, 23:02
  #8
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Låter som världens bästa kap du gjort.

Hon kanske är osäker eller utarbetad. Kanske därför hon inte tar initiativ till sms. Åk och träffa henne igen, sen en gång till och så vidare. Om allt går bra så kan ni ju efter en tid börja snacka mer hur ni ska ordna det framöver med det praktiska.

Finns väl ingen direkt orsak att hon skulle dissa dig nu. Asiater är som du säger raka och ärliga. De kan också ha ett jävla humör men det är mer positivt än negativt enligt mig. Bättre än att gå runt och sura liksom, lika bra att ta saker direkt.

Slappna av och kör på med denna bruden! Finns inget att tveka på.
Va? Skall han åka och stalka henne? Inte bara en gång utan igen och igen?

Ta ett stort steg tillbaka. Låt det ta sin tid, jag vet, det kliar i fingrarna på att skriva eller ringa något fint men alldeles för tidigt - efter en dejt - att gå all-in. Synd för i en perfekt värld skulle/borde det funka. Hoppas det blir bra men tagga ner lite bara. Lycka till
Citera
2017-04-28, 23:26
  #9
Medlem
Tack för de kloka svaren

Menar inte att jag låg och stirrade, var mest känslan att vara där.

Tänkte blombud eftersom jag kom tomhänt och ville visa min uppskattning för helgen.

Men det är som ni säger, jag är nog för på. Ska tagga ner lite. Inte så att jag tjatar om att få träffa henne. Frågat en gång.

Mina sms är få men vanliga saker som godmorgon eller om hur dagen varit för henne på kvällen.

Det blir bra, vill hon inte mer så vet jag vad jag söker.

Min första dejt någonsin, ex'et var mer Hej.. ihop 6 år .. då. Andra kvinnan jag någonsin träffat som har mål relation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback