Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-05-02, 23:14
  #97
Medlem
På de allra flesta betalingsterminaler finns lägstabelopp redan inne, räcker att trycka OK om du inte vill lägga till extra, sen kommer man till koden.
Citera
2017-05-03, 00:22
  #98
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKritikk
Usch, fick upp en gång att totalsumman var för låg.
Hade ätit på pizza hut och notan hamnade på typ 470kr. Avrundade uppåt till 500 men fick texten att "totalsumman är för låg". Jag frågade servitören vad det betydde och han skämdes lite och sa att det var okej och fyllde i 470kr för mig.

Det var nog ett år sedan nu dock. Kände mig så snål haha.
Måste ha varit något fel för totalsumman kan väl inte bli för låg om du inte anger ett belopp lägre än vad notan är på för dricks är ju inget restaurangen kan kräva.
Citera
2017-05-03, 17:40
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Måste ha varit något fel för totalsumman kan väl inte bli för låg om du inte anger ett belopp lägre än vad notan är på för dricks är ju inget restaurangen kan kräva.
Jag hoppas det blev fel. Men hans reaktion sa att detta verkade hända ofta. Har dock aldrig hört någon annan råka ut för detta.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback