Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 18:54
  #1
Medlem
Jag har blivit delgiven misstanke om dopingbrott för eget bruk. Blev stoppad i bilen med grejer och fick den genomsökt för jag haft lite med polisen att göra sen tidigare. Fick följa med in på stationen och pissa. Sen gjorde de husrannsakan hos mig och hittade mer. Kommer inte ihåg hur mycket jag hade hemma men jag frågade iaf innan de släppte mig om mängderna skulle leda till fängelse och då svarade de nej.

Jag kommer alltså åka dit på det här med all säkerhet oavsett hur skicklig försvarare jag får. Men jag vill vara smart och se till så att jag inte behöver pissa i framtiden.
__________________
Senast redigerad av kaboom1 2017-04-28 kl. 19:00.
Citera
2017-04-28, 20:16
  #2
Medlem
HeadOfBoos avatar
Det värsta är om dom tycker du ska betala tester själv för att behålla körkort mm. Hur mycket hade du hemma? Och det är nog att rekommendera att inte ha saker hemma på ett bra tag nu.
Citera
2017-04-29, 02:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Jag har blivit delgiven misstanke om dopingbrott för eget bruk. Blev stoppad i bilen med grejer och fick den genomsökt för jag haft lite med polisen att göra sen tidigare. Fick följa med in på stationen och pissa. Sen gjorde de husrannsakan hos mig och hittade mer. Kommer inte ihåg hur mycket jag hade hemma men jag frågade iaf innan de släppte mig om mängderna skulle leda till fängelse och då svarade de nej.

Jag kommer alltså åka dit på det här med all säkerhet oavsett hur skicklig försvarare jag får. Men jag vill vara smart och se till så att jag inte behöver pissa i framtiden.
Nej det är inte säkert att du behöver pissa.. min 'kompis' behövde inte det.
Detta gällde dock bara ett 20 tal ryssar och ca 100 dmaa tabbar.
Citera
2017-04-29, 05:20
  #4
Avstängd
qirteros avatar
Har du inte prövotid så kommer dom inte låta dig pissa när det är första gången du åker fast för det, kan hända att du får kissa gratis på beroendeenheten några veckor bara för att visa att du slutat om du har otur, är oftast en varning första gången om ens det.
Citera
2017-04-29, 14:06
  #5
Medlem
en kompis torska för första gången. han fick pissa några ggr för att behålla kortet. det förlängdes med 4 år alltsomallt. allt betalades av honom själv.
Citera
2017-04-29, 15:44
  #6
Medlem
MrBulldoggs avatar
Vad är logiken bakom att börja jiddra om körkortet vid dopingbruk?

Är det rent straff bara för att det ska svida så mycket som möjligt, eller har de lyckats få till någon krystad motivering till hur förhöjt testovärde påverkar körförmågan?
Citera
2017-04-29, 16:19
  #7
Medlem
Ärligt talat så skiter jag i om körkortet ryker. Jag kommer fortsätta köra ändå. Behöver inte bilen i jobbet så det spelar inte så stor roll.

Men jag vill absolut inte pissa. Måste få fortsätta preppa bara.
Citera
2017-04-29, 16:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Vad är logiken bakom att börja jiddra om körkortet vid dopingbruk?

Är det rent straff bara för att det ska svida så mycket som möjligt, eller har de lyckats få till någon krystad motivering till hur förhöjt testovärde påverkar körförmågan?


De har helt enkelt misstagit "road rage" för "roid rage".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback