Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-29, 15:05
  #13
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLE
"Hoppa i förhållanden för fort", ja, men man får ju tänka på att vi har en begränsad livstid på jorden, vi lever max 100 år, i runda slängar, och det går ju också "fort ", kan man tycka. Man kanske skulle behöva lära känna folk i 200 år, men den tiden har man inte!

Så du hoppar i ett nytt förhållande så snabbt endast för att du har bråttom? Alltså riktig kärlek och kemi och långsiktighet är inget du sätter högt i värde? Bra jobbat

Inte så konstigt att dagens förhållanden inte håller längre än par årstider när sånna här muppar driver omkring på köttmarknaden. Man blir fan rädd hur vissa tänker.
Citera
2017-04-29, 16:32
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Varför har man förhållanden som håller 2 år och sedan gör slut och hoppar in i ett nytt. Är man då inte tillräckligt kär i personen för att kunna stanna ? Alla tappar väll känslorna och tröttnar på sin partner men många stannar ju oftast ändå för att kärleken är svårt att hitta?

Det beror nog på att alla människor som träffas och blir kära inte är på en plats i livet där de planerar att gifta sig eller binda sig för livet, än mindre skaffa barn. Unga människor gör exempelvis inte sällan slut efter ett par år för att de har olika planer för den närmaste framtiden. En ska plugga i USA, en annan ska till Luleå, typ. Det behöver inte vara stora dramatiska problem för att en relation ska ta slut efter två år - det kan vara så enkelt som att båda partner till slut har lärt känna varandra och tyvärr...
Citera
2022-02-08, 14:11
  #15
Medlem
Samma här min kompis säger han vill bort från stan till folkhögskola i höst i 1 år. Stackars mig. Blir ensam då. Han vill alltså slippa mig och alla vänner han har här.
Citera
2022-02-08, 14:16
  #16
Medlem
Klassikern under skoltiden var att jag började flirta med nån början av året. Allt är bra och man hänger oftast hemma hos henne. Men efter sommarlovet då hon reste bort får jag jag reda på att hon träffat någon annan. Gör om och torska igen nästa år. Idioti asså.
Citera
2022-02-08, 14:19
  #17
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Mänskor är ofta ganska osäkra, både från början, under tiden, och ser sig ofta om efter uppgradering, eller tröttnar på den dom har. Vilket så klart är extremt avtändande och sänker omdömet som man har om mänskor(även i fråga om vänskap) ännu lägre ner mot botten. Det är horor och homos över hela linjen.
Citera
2022-02-08, 17:25
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Varför har man förhållanden som håller 2 år och sedan gör slut och hoppar in i ett nytt. Är man då inte tillräckligt kär i personen för att kunna stanna ? Alla tappar väll känslorna och tröttnar på sin partner men många stannar ju oftast ändå för att kärleken är svårt att hitta?

Superenkelt svar. I början mörkar bägge parter sina sämre sidor samtidigt som vi tenderar upphöja vårt kap till något denne inte är - alltså dubbelbedrägeri. Kan ta nåt år att nysta upp det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback