Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 18:19
  #1
Medlem
Har suttit och kollat omkring på internet om det här, men kan inte hitta nån enkel förklaring eller lösning på mitt problem.
Jag skulle vilja valutaväxla SEK till Nordkoreas WON

Så jag får riktiga pengar från NK.
Inte för att jag ska dit, men jag ser det som att det vore häftigt, och sen kul att samla på dom.

Har sett en sida som liknar ebay,ali och amazon, men där finns det bara mynt. och jag är osäker på äktheten därifrån, eftersom kina kopierar allting

Hjälp mig snälla.
Citera
2017-04-28, 18:38
  #2
Medlem
321js avatar
http://www.phoenixtravel.se/infor-resan/nordkorea/


"Valuta,växling och shopping
Den lokala valutan, won, kan ej användas av utlänningar. I stället betalar man med i första hand Euro, alternativt US Dollar eller kinesiska Yuan. Vanliga affärer är inte heller tillgängliga för utlänningar, utan man är hänvisad till speciella butiker. På sightseeingställena kan man också köpa souvenirer av olika slag, böcker, alkohol m.m."
__________________
Senast redigerad av 321j 2017-04-28 kl. 18:42.
Citera
2017-04-29, 09:23
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Won säljs inte utomlands, har hört att man kan tillskansa sig det som en "souvenirer" om man reser till landet och har en sympatisk reseledare.
Citera
2017-05-08, 22:39
  #4
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Här kommer hjälpen!:

Gå in på Tradera och sök på NK under rubriken sedlar och mynt så får du napp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback