Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-08, 14:17
  #13
Medlem
Det dör ju folk på RC´s inom alla kategorier titt som tätt (även om fenta-analogerna kanske varit lite extrema). Att det skulle vara tillverkarnas samvete som gör att det inte händer mycket för tillfället tror jag dock inte mycket på, hela RC-scenen skulle se annorlunda ut om tillverkarna fick dåligt samvete när folk springer och dör...

Min gissning är att dom helt enkelt inte lyckats forska fram någon analog som varit tillräckligt bra för att slå igenom på ett tag och därför verkar scenen död, vilket jag inte tror att den i själva verket är.
Citera
2017-05-08, 14:31
  #14
Medlem
forfoxsakes avatar
Trots att jag är för en total avkriminalisering av allt hoppas jag av själ och hjärta att trenderna kring dessa analoger går i graven fortast möjliga. Allt jag kunnat läsa mig till säger att gatuheroin är ett bättre val än dessa preparat, och att laro utvecklas och befrias från moralism för de som ändå hamnar i opioidberoende.
Med alla skeva biverkningar förutom vågspelet med akut död kontra rus verkar det någorlunda befogat jämföra cannabis kontra skräckexempelcannabinoiderna med heroin kontra akrylfentanyl.
Varken har eller kommer ens prova dessa substanser.
Citera
2018-07-20, 16:01
  #15
Medlem
roligpojkejapps avatar
Jag har faktiskt inte sett att det finns en enda RC opiat nu för tiden... Tragiskt
Citera
2018-07-29, 15:38
  #16
Medlem
ChemicalGirls avatar
Nästan allt RC eller alla droger har dött utrikes, dags att övergå till utrikes!
Citera
2018-08-23, 11:48
  #17
Medlem
Jag kan inte ens hitta någon rc opi utrikes!
Det finns ju massa schyssta fenta analoger som bara är klassade som hälsovådliga.

Kan det vara så att kina har slagit till mot labben som producerar fentanyl?
Citera
2018-08-23, 19:21
  #18
Medlem
Jävligt tråkigt tycker jag att rc fentan försvann så abrupt! Jag fattar väll varför, men vi som kunde hantera dessa fenta-analoger är det ju sämst för... Fuuuuuck!
Nu är det ju typ omöjligt som det verkar. Jag menar är man VÄLDIGT försiktig så är den inte farligare än t.ex horse..

Stability
Citera
2018-08-23, 20:59
  #19
Medlem
hnsman1s avatar
Javisst är det tråkigt Saknar det som fan, är beroende av morfin som jag har på recept och när det tog slut ( vilket det gjorde ofta ) så va det ju så bra när man kunde beställa hem en flaska eller 2 o ba njuta tills nästa recept kom! Har hittat flera shoppar utrikes som säljer men dem är ju som föregående sa att det är klassade i Sverige.
Citera
2018-08-26, 01:24
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KastaMask
Det hoppas jag verkligen. Förstår verkligen inte hur t.ex TheSmack kunde fortsätta sälja furanyl-fentanyl trots att folk dog som flugor. De måste vara samvetslösa psykopater om de fortsatte att sälja en uppenbart livsfarlig produkt. Jag hoppas verkligen att något hemskt händer med människorna bakom den shoppen.

Grejen med fentanyler är att till och med erfarna opioid-missbrukare lätt kan begå misstag när det kommer till doseringar, särskilt om substansen i sig gör att man tappar omdömmet. Sen att flaskorna många gånger skiljde sig i styrka ifrån batch till batch gjorde inte saken bättre. Sådana här produkter ska inte säljas öppet på clearnet sidor då majoriteten inte har en aning om vad fan de ger sig in på när när de lägger beställningen.
Precis. Även om man är erfaren och har tolerans, sitter man med abstinens är det lätt hänt att man gör misstag eftersom man stressar för att bli frisk så fort som möjligt. Vart lite väl mkt för mig en sådan gång efter 10-talet spray så börja man somna stående.
Citera
2018-08-27, 01:02
  #21
Medlem
Fan säger jag bara har sett fram emot att det skulle komma lite härliga analoger nu i höst att nodda loss på. Men icke. Jag tar bara opiater höst och vinter sommartid är uppåtrusets tid när det gäller mig. Har nu fixat så jag ska hämta H på tisdag. Ska tilläggas att jag aldrig rört H förut hade inga planer på det heller. Kommer röka min jungfru men fan vad härligt det hade vart om man bara hade fått spraya som jag gjort de senaste vintrarna. Önska mig lycka till MVH
Citera
2018-09-04, 19:21
  #22
Medlem
Det är så otroligt frustrerande att inte kunna hitta någon analog-spray nuförtiden. Tråkigt!
Det var definitivt mindre skadligt än att använda heroin i min mening iallafall.

Må väl vänner!
Stab
Citera
2018-09-04, 23:01
  #23
Medlem
Bertil85s avatar
Vad kan ha hänt efter att FB lagt ner shoptrådarna ? Fniss.
Citera
2018-09-12, 18:56
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Vad kan ha hänt efter att FB lagt ner shoptrådarna ? Fniss.

Bra fråga, vad tror du själv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback