Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 14:59
  #1
Medlem
Om vi människor blir sjuka så kostar det 300 för ett besök på sjukhuset och 160 på lokala vårdcentralen men hur gäller det med hundar. har en snart 2år gamal mops som är fullt frisk idags läget men går i tankarna att börja betala de här 420kr i månaden vad det kostar hos Agria. men om jag nu börjar betala de här sjuka summorna kommer veterinär besök kosta något eller det är helt gratis. Eller betalar man bara någon liknande summa typ 300 för ett besök eller hur gäller hund försäkringar ?
Citera
2017-04-28, 15:14
  #2
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Om vi människor blir sjuka så kostar det 300 för ett besök på sjukhuset och 160 på lokala vårdcentralen men hur gäller det med hundar. har en snart 2år gamal mops som är fullt frisk idags läget men går i tankarna att börja betala de här 420kr i månaden vad det kostar hos Agria. men om jag nu börjar betala de här sjuka summorna kommer veterinär besök kosta något eller det är helt gratis. Eller betalar man bara någon liknande summa typ 300 för ett besök eller hur gäller hund försäkringar ?
Om din hund får en komplikation, det kan vara något enkelt, kostar en nedsövning och ett enkelt ingrepp flera tusen. Maj. av de pengarna får du tillbaka på försäkring. Så ja, du ska ha Agria. Jag rekommenderar dig att läsa på om din försäkring och villkoren.

Men att ha ett oförsäkrat husdjur är mycket dumt och kan stå dig dyrt.
Citera
2017-04-28, 15:55
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Om vi människor blir sjuka så kostar det 300 för ett besök på sjukhuset och 160 på lokala vårdcentralen men hur gäller det med hundar. har en snart 2år gamal mops som är fullt frisk idags läget men går i tankarna att börja betala de här 420kr i månaden vad det kostar hos Agria. men om jag nu börjar betala de här sjuka summorna kommer veterinär besök kosta något eller det är helt gratis. Eller betalar man bara någon liknande summa typ 300 för ett besök eller hur gäller hund försäkringar ?

Oftast får du betala självrisken plus 20% av veterinär kostnaden själv, och den procentsatsen brukar öka allt eftersom djuret blir äldre.
Citera
2017-04-28, 15:56
  #4
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Om din hund får en komplikation, det kan vara något enkelt, kostar en nedsövning och ett enkelt ingrepp flera tusen. Maj. av de pengarna får du tillbaka på försäkring. Så ja, du ska ha Agria. Jag rekommenderar dig att läsa på om din försäkring och villkoren.

Men att ha ett oförsäkrat husdjur är mycket dumt och kan stå dig dyrt.
Varför Agria?
Det är ju dyraste bolaget som finns, jag har en i Sveland och en i Folksam, både är väsentligt billigare.
Citera
2017-04-28, 16:01
  #5
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Varför Agria?
Det är ju dyraste bolaget som finns, jag har en i Sveland och en i Folksam, både är väsentligt billigare.
TS skiver Agria om du läser. Därför.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback