Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 11:13
  #1
Medlem
mr.nymans avatar
Håller på lite grann med bitcoin.
Tänkte växla till mig lite fler via en annan sida än den jag brukar använda.
Sidan Bitstamp tar emot SEPA transfer som depositmetod.

När jag skulle aktivera utlandsbetalning hos Nordea för det ändamålet, så sa dem att det går emot deras regelverk etc. att tillåta kunder möjligheten att göra utlandsbetalning för att växla till sig bitcoins. Otrevligt.

Finns det någon annan bank i Sverige som inte är så griniga?
Citera
2017-04-28, 11:15
  #2
Medlem
Paypal
Citera
2017-04-28, 11:17
  #3
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Paypal

Nu är ju inte Paypal optimalt för att kunna gör bankgirobetalningar etc. annars.
__________________
Senast redigerad av mr.nyman 2017-04-28 kl. 11:18. Anledning: syftningsfel
Citera
2017-04-28, 14:00
  #4
Medlem
-
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Håller på lite grann med bitcoin.
Tänkte växla till mig lite fler via en annan sida än den jag brukar använda.
Sidan Bitstamp tar emot SEPA transfer som depositmetod.

När jag skulle aktivera utlandsbetalning hos Nordea för det ändamålet, så sa dem att det går emot deras regelverk etc. att tillåta kunder möjligheten att göra utlandsbetalning för att växla till sig bitcoins. Otrevligt.

Finns det någon annan bank i Sverige som inte är så griniga?

Jag har använt Nordea för att göra SEPA-transfers till Kraken massa gånger, både fram och tillbaka.
Ibland har det trasslat till sig lite då dom har velat försäkra mig om att jag inte tvättar pengar eller försörjer terrorism, då har jag fått gå på intervjuer och svara på massa frågor.
Men efter det har det aldrig varit några problem, rör det sig om mycket pengar?
Har aldrig testat med ett sex siffrigt belopp, men det borde inte vara något problem.
Citera
2017-04-28, 19:37
  #5
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
-

Jag har använt Nordea för att göra SEPA-transfers till Kraken massa gånger, både fram och tillbaka.
Ibland har det trasslat till sig lite då dom har velat försäkra mig om att jag inte tvättar pengar eller försörjer terrorism, då har jag fått gå på intervjuer och svara på massa frågor.
Men efter det har det aldrig varit några problem, rör det sig om mycket pengar?
Har aldrig testat med ett sex siffrigt belopp, men det borde inte vara något problem.

Nä, alltså ville bara aktivera utlandsbetalningar. Men dem nekade mig för att det handlade om bitcoins enligt dem.
Citera
2017-04-28, 21:57
  #6
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Nä, alltså ville bara aktivera utlandsbetalningar. Men dem nekade mig för att det handlade om bitcoins enligt dem.



Ring tillbaka igen?
Citera
2017-04-29, 02:04
  #7
Medlem
Trillskes avatar
Pratade med SEB om detta och de är gulligt överpositiva. Även om de kanske inte förstår och kanske aldrig kommer förstå tekniken, så är de åtminstone tillräckligt anpassningsbara för att låta sina kunder köpa och sälja bitcoin. Om Nordea inte tillåter detta föreslår jag att du aldrig någonsin gör affärer med dem igen, samt tvättar händerna om du rört vid någon som jobbar där.

Sen har vi ju antika retard-regler i det här långsamma landet, så det är meningen att du ska skatta på eventuella vinster vid valutaväxlingar. Men det är ju en separat fråga inte banken rår över.
Citera
2017-04-29, 10:55
  #8
Medlem
Har inte själv haft problem med Nordea, har använt bla bitstamp och Justcoin(innan de blev ANX). Däremot aktiverade jag utlandsbetalning för rätt länge sen. Hota med att byta bank.
__________________
Senast redigerad av GBGglenn 2017-04-29 kl. 10:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback