Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 09:21
  #1
Medlem
0174Affes avatar
Jag fick tillbaka en iphone 5s, från Polisens hittegodsavdelning i går. Jag hittade telefonen på en buss och hade lämnat in den där. Den saknar simkort och är låst med pinkod. Vet ni om man kan låsa upp den på något sätt? Har försökt att gå in på Itunes och följt anvisningarna gällande återställning. Men efter en stund får jag meddelandet att jag måste knappa in pin.
Citera
2017-04-28, 10:31
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Apple har högre säkerhet så du kommer att behöva det AppleID som den är låst till.
Utan det så har du bara en tegelsten eller brevpress.
Citera
2017-04-28, 13:35
  #3
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Apple har högre säkerhet så du kommer att behöva det AppleID som den är låst till.
Utan det så har du bara en tegelsten eller brevpress.

ok, trist
Citera
2017-04-28, 13:43
  #4
Moderator
Neksnors avatar
Kontakta Apple, du har ju papper från polisen som visar att den är din. Kommer inte ihåg detaljerna, men det funkade för några år sedan.
Citera
2017-04-28, 14:22
  #5
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Kontakta Apple, du har ju papper från polisen som visar att den är din. Kommer inte ihåg detaljerna, men det funkade för några år sedan.

Ska göra det, hoppas det funkar fortfarande
Citera
2017-04-28, 14:37
  #6
Medlem
Svampspors avatar
Är telefonen låst via iCloud/Apple-ID är det lönlöst att kontakta Apple. Deras policy är att en iPhone som är låst till tidigare ägare förblir låst oavsett om den lämnats in till polisen av en ärlig person. Allt för att konsumenterna ska köpa nytt istället. Det enda som Apple kan häva blockeringen med är ett kvitto från inköpstillfället.

Är den dock enbart låst med lösenkod och den efterfrågas i samband med återställningen, tog processen för lång tid och man startar om iPhonen i återhämtningsläge och provar igen.
__________________
Senast redigerad av Svampspor 2017-04-28 kl. 14:40.
Citera
2017-05-02, 14:06
  #7
Medlem
0174Affes avatar
Blir ett bokstöd tydligen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback