Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 02:04
  #1
Medlem
Hejsan

Tänkte uppgradera mina hörurar. Sitter idag med ett par AKG-Y50 som var ett bra köp känner jag,
köpte dom när dom såldes för 500kr och det är helt OK tryck i dom vilket är ett måste för mig.

Jag lyssnar mycket på hiphop samt elektronisk musik så det är mycket bas så det måste finnas ett bra tryck i dom hörurar jag ska köpa. Man ska kunna kräma på ordentligt utan att det börjar spraka och skära.

Använder en Yamaha reciever på runt 200w inkopplad till en dator där all musik spelas från TIDAL HIFI LOSSLESS.

Jag kikar på Sennheiser Momentum lurarna, hur är dom för att ligga p 1500kr ?
Finns det bättre lurar till mitt ändamål ?

Tacksam för svar!
Citera
2017-04-28, 02:43
  #2
Medlem
enlevandemans avatar
Bästa och mest prisvärda tycker jag är Beyerdynamic DT 990 Pro : https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18752
Citera
2017-04-28, 09:56
  #3
Medlem
Köpte mina AKG K550 för tusenlappen och tycker att de är lagom bastunga. De låter riktigt bra enligt mig. Sedan finns ju audio technica ath-m50x som jag hört ska vara riktigt bra. De är mer bastunga än mina, men eftersom jag gillar när inte hela skallen vibrerar så tar jag mina AKG alla gånger i veckan. Har lyssnat lite på momentum, de är ju snygga och de låter bra men ljudet där är väldigt neutralt och inte särskilt bastungt. Det var dock längesedan som jag lyssnade på dessa så min uppfattning är lite vag.
Citera
2017-04-28, 10:33
  #4
Medlem
Jag skulle starkt rekommendera ett par Beyerdynamic Custom One Pro. Ligger ett par hundralappar över din budget men är mer lättdrivna än dt990 som någon annan föreslog i tråden så du kan kräma på ganska bra även ur en mobil, samt så har lurarna också något så pass unikt som basportar på lurarna för att justera basen. De kan bli väldigt basiga om man nu vill det, men ljudbilden är fortfarande ren och klar som man kan förvänta sig ur Beyerdynamic.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback