Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 00:08
  #1
Medlem
Citat:
Liberala ungdomsförbundet i Värmland kräver att Liberalernas gruppledare i Säffle, Bo Ribaeus, avgår och lämnar sina politiska uppdrag i kommunen.

Motionen handlar om att åtgärda dörrarna till stadshuset i kommunen.

– Vi kan inte ha företrädare för vårt parti som har för avsikt att aktivt samarbeta med Sverigedemokraterna. Det är ett parti med en ideologi som är oförenlig med vår värdegrund, säger Anders Viking Pettersson, ordförande för Liberala ungdomsförbundet i Värmland, i ett pressmeddelande.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...t-ledare-avgar

Låter nästan som en avsiktlig parodinyhet.
Citera
2017-04-28, 00:46
  #2
Medlem
franges avatar
Än en gång ser man hur pass toleranta och fria från fördomar Liberalerna är i verkligheten...
Citera
2017-04-28, 09:53
  #3
Medlem
PlutoJs avatar
Jag tycker snarare att Liberalernas ungdomsledare har ett suspekt namn med obehagliga högerextrema associationer: Anders Viking Pettersson. Avgå!
Citera
2017-04-28, 10:24
  #4
Medlem
ozznujens avatar
Ja, humor har dom.

Utdrag:

”Handlar om mer än en dörr”

Motionen handlar om att åtgärda dörrarna till stadshuset i kommunen.


Utdrag:

Det handlar om vi ska öppna dörren för samarbete med högerpopulistiska krafter i vårt parti
, säger Anders Viking Pettersson.
Citera
2017-04-28, 18:18
  #5
Medlem
Det jag räds mer än annat, är dessa omogna snorungar i ungdomspartier. Och de är utspridda i alla kommuner i hela Sverige. V, Mp, L är nog värst. Ju mindre man är, desto större behov har man att utmärka sig.

Näst mest räds jag dessa fega mesar som genast pudlar. Sådana som Ribeus gör inte Sveriges ryggrad stark, och inte Liberalerna över huvud taget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback