Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 23:45
  #1
Medlem
Hej,

Hur ser IOT teknologin ut för att kunna koppla din telefon till en "mini router" går det att använda sån här teknik:

https://www.digikey.com/en/product-h...omm-demo-board

och ha den som en fungerande mini router. Vad jag vill göra är att ha den här tekniken (helst i ännu mindre format) på t.ex. take away kaffe muggar som sen funkar som en router för folk utan täckning osv.

Är det möjligt?
Sorry om jag postar i fel forum. Tack!
Citera
2017-04-28, 00:00
  #2
Medlem
Mia-Rovys avatar
Det finns betydligt mindre som går att använda.

Men jag förstår inte riktigt syftet? Du menar alltså att om varje person hade haft en router vid sin sida så skulle mottagningen bli bättre? Routern måste ju också har mottagning. Om den är dålig där så hjälper det inte mycket
Citera
2017-04-28, 00:05
  #3
Medlem
MADs avatar
Och var ska routern få sin signal ifrån?
Det är lite svårt att förstå vad du ska han den till.
Citera
2017-04-28, 00:07
  #4
Medlem
BNCs avatar
Vad menar du uppnå egentligen?

Dela ut nätverk från din telefon till andra? Att routern skulle ha ett eget mobilabonnemang? Att skapa ett gigantiskt mesh-nätverk?
Citera
2017-04-28, 00:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det finns betydligt mindre som går att använda.

Men jag förstår inte riktigt syftet? Du menar alltså att om varje person hade haft en router vid sin sida så skulle mottagningen bli bättre? Routern måste ju också har mottagning. Om den är dålig där så hjälper det inte mycket

Tack för för svar!

Tänk dig t.ex. om jag är utomlands och låt oss säga att jag har Telia som inte låter mig surfa. Men jag MÅSTE använda min GPS eller något annat viktigt - om jag då hade en liten kaffekopp med den tekniken - kan jag då koppla upp mig till den och surfa?
Citera
2017-04-28, 00:10
  #6
Medlem
Vad jag antar jag är ute efter är i princip världens minsta, portabla router - men det är klart, om routern i sig inte är uppkopplat till något så fyller den ju inget syfte. Finns det något sätt att komma runt det?
Citera
2017-04-28, 08:09
  #7
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigaander
Finns det något sätt att komma runt det?

Självklart inte.

Om du inte befinner dig inom kommunikationsavstånd till någon som du antingen köper en internetförbindelse av, eller någon som skänker bort det så har du ingen anslutning. Punkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback