2005-12-31, 19:03
Medlem
Oxfilé och potatisgratäng.
Citera
2005-12-31, 19:11
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Gino lät spännande,aldrig smakat. Men det får nog bli det enklaste idag. Har jour + nyårsstädning :-( Så det får nog bli det snabba. Choklaaaaadpudding+grädde.

Gott Nytt År
Toppfrys eller vad de heter har lanserat gino i frysdisken nu, blandade frukter och bär med vit choklad. Mycket gott! Rekommenderas för den som inte vill köpa mängder av frukt och bär som inte går åt.

Själv åt jag just en fryst pizza som jag värmt i ugnen, ingen höjdare, men har bråttom och kände ett behov av att äta innan jag gav mig iväg på fest. Där vet jag inte riktigt vad som serveras.
Citera
2005-12-31, 19:12
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Same procedure as every year.

Svensk hummer och skumpa.

Förrätt och efterrätt får bli något lite mer mättande.
Pannacotta är ju en utmärkt efterrätt då, stabil, mättande och vidunderligt god.
Citera
2005-12-31, 19:24
Bannlyst
Inbakad oxfilé med potatisgratäng med mycket grädde i, till det drack vi Rawsons Retreat.
Nu blir det drinkar och vid tolvslaget champagne och kola
Citera
2005-12-31, 19:50
Medlem
Söndermarkens avatar
Skulle jag ha våldgästat nån idag.hade det blivit Heinze .
Citera
2005-12-31, 21:08
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Vi har Asien tema! Friterad fläskfilé, ris, såser mm....Ja fan fan vi kan väl räkna in fyrverkerier då med kom ja just på
Citera
2005-12-31, 21:18
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Nån hummer förrätt, sen blev det oxfilé, med potatisgratäng.
Efterrätten har vi inte hunnit med ännu, men det blir päron-halvor med After Eight smällt ovanpå. Och Glass *mums*
Citera
2005-12-31, 21:25
Medlem
bombas avatar
en tallrik nudlar är vad jag lyxar till det med
Citera
2005-12-31, 21:25
Medlem
Schulls avatar
En gorby.
Citera
2005-12-31, 21:33
Medlem
Katarsiss avatar
Pizza. På pizzeria så vi slapp disken. Bara en sån sak
Citera
2005-12-31, 21:45
Bannlyst
Kött med potatisgratäng och julmust att skölja strupen mä
Citera
2006-01-01, 01:53
Medlem
jocke-abcs avatar
Förrätt:
Någon slags tårta. Botten av vitt bröd och persilja, fyllning någons slags gräddfil/cf-blandning med lite räkor i.

Huvudrätt:
Oxfilé med tapenadefyllning. Kall sås av parmesan, cf och lite citron. Potatisen var först kokad och sen blandad (i form av lite halvstora bitar) med lite rödlök, fänkål och ruccola som fick fräsa på i olivolja lite. Sallad till.

Efterrätt:
Tiramisu, inte så mycket mer att säga om det.

Enda saken jag ångrar är att det blev en köttbit över, det kunde man ju inte lämna tänkte jag och vipps fick jag äna timmarna fram till nyår med att vara allt för proppmätt. Jag kunde givetvis inte lämna något av efterrätten. Mums vad gott det var, potatisen måste jag klart göra igen, det passade riktigt bra ihop med köttet och parmesankrämen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in