Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-27, 20:39
  #1
Medlem
DoctorWos avatar
Hur kan de unga snygga hororna rättfärdiga allt mellan 2500-5000kr/timme för vanligt vaniljsex (och ta extra för analt). Det är helt jävla absurt att det ska behöva vara så dyrt. Det är inte så att pengarna blir skattade eller att en timme där även hon njuter kan vara så jävla hårt arbete. Det är olagligt för torskar att köpa sex men inte för kvinnor att sälja, så jag ser inte hur det kan vara någon extra avgift som tas för "risken" med sexsäljandet heller. Någon som är insatt och kan förklara varför hororna tar ockerpriser?
Citera
2017-04-27, 20:45
  #2
Medlem
franges avatar
Därför att folk betalar det. Efterfrågan och utbud - enkel marknadsekonomi.
__________________
Senast redigerad av frange 2017-04-27 kl. 20:50.
Citera
2017-04-27, 20:48
  #3
Medlem
Enkelt... För att efterfrågan är hög.
Citera
2017-04-27, 21:02
  #4
Medlem
Jag är ingen torsk men priset speglar oftast kvalitén. Du hittar säkert en billig hora för under 1000:-
Citera
2017-04-27, 21:03
  #5
Medlem
Tror du att prostitution är välgörenhet eller?

Varför i helvete skulle de sänka priset om folk betalar?
Citera
2017-04-27, 21:03
  #6
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Därför att folk betalar det. Efterfrågan och utbud - enkel marknadsekonomi.

Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Enkelt... För att efterfrågan är hög.

Nästan 3 arbetsdagar av slit för en futtig timme av sex. Har folk tappat vettet helt i det här landet?

Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Tror du att prostitution är välgörenhet eller?

Varför i helvete skulle de sänka priset om folk betalar?

Nej jag förstår givetvis att det inte är någon sorts välgörenhet, men känns som att priserna är alldeles för höga om man jämför med andra länder och att det finns potential till att prispressa.
Citera
2017-04-27, 21:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Nästan 3 arbetsdagar av slit för en futtig timme av sex. Har folk tappat vettet helt i det här landet?

Du är nog inte rätt klientel. Tror det är personer som antingen har för mycket på fickan, eller som inte kan få sig något enkelt på annat håll. Sen betalar man ju för att man hittat en tjej som ser bra ut, du tar ju inte den som tilltalar dig minst.

Låt mig säga så här. bli medelålder, lägg på dig lite trivselvikt och du ska se att pengarna inte spelar så stor roll om du inte har skrupler att gå till glädjeflicka.
Citera
2017-04-27, 21:09
  #8
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Är säker på att om vi importerar mer kvinnor istället för arabiska män, så kommer priserna gå ner.

Ökar utbudet och mångfalden.
Citera
2017-04-27, 21:16
  #9
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskyldigtKriminell
Du är nog inte rätt klientel. Tror det är personer som antingen har för mycket på fickan, eller som inte kan få sig något enkelt på annat håll. Sen betalar man ju för att man hittat en tjej som ser bra ut, du tar ju inte den som tilltalar dig minst.

Låt mig säga så här. bli medelålder, lägg på dig lite trivselvikt och du ska se att pengarna inte spelar så stor roll om du inte har skrupler att gå till glädjeflicka.

Du har antagligen rätt i ditt påstående där.
Citera
2017-04-27, 21:40
  #10
Medlem
NineLightsOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Hur kan de unga snygga hororna rättfärdiga allt mellan 2500-5000kr/timme för vanligt vaniljsex (och ta extra för analt). Det är helt jävla absurt att det ska behöva vara så dyrt. Det är inte så att pengarna blir skattade eller att en timme där även hon njuter kan vara så jävla hårt arbete. Det är olagligt för torskar att köpa sex men inte för kvinnor att sälja, så jag ser inte hur det kan vara någon extra avgift som tas för "risken" med sexsäljandet heller. Någon som är insatt och kan förklara varför hororna tar ockerpriser?
Ockerpriser är det ju inte tal om, åtminstone inte som du beskriver det. Ockerhyra är om man tar ut oskälig hyra, exempelvis man lägger på en avgift för att ha kaklat om badrummet fast man inte har gjort det. Vidare om priset på en vara eller tjänst kan ses som högt i förhållande till prisbasbeloppet, beror detta på att efterfrågan är större än tillgången. Om du nu observerat detta, kan det vara positivt att själv ge sig in i branschen, du har ju redan konstaterat att säljaren i detta fall inte löper lika stor risk att åka dit som köparen, när det gäller sexhandel.
Citera
2017-04-27, 21:48
  #11
Medlem
Kartellbildning är min högst okvalificerade gissning!
Citera
2017-04-27, 22:03
  #12
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Hur kan de unga snygga hororna rättfärdiga allt mellan 2500-5000kr/timme för vanligt vaniljsex (och ta extra för analt). Det är helt jävla absurt att det ska behöva vara så dyrt. Det är inte så att pengarna blir skattade eller att en timme där även hon njuter kan vara så jävla hårt arbete. Det är olagligt för torskar att köpa sex men inte för kvinnor att sälja, så jag ser inte hur det kan vara någon extra avgift som tas för "risken" med sexsäljandet heller. Någon som är insatt och kan förklara varför hororna tar ockerpriser?

Finns prostituerade i alla prisklasser, men de priser du nämner är ovanligt höga, det är inga genomsnittliga priser.
Normalt ligger det mellan 500-1500:- för vanligt samlag på sex-annonser på nätet.
På gatan är priserna naturligtvis ännu lägre, runt 300 kronor, iaf i Malmö.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback