Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-30, 00:49
  #109
Medlem
DexDogtectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Pederastin, som är en självklar aspekt av den homosexuella livsstilen, är en parafili vars aktivitet utgör en gradskillnad från pedofilin. Det handlar alltså om olika grenar på samma träd.

Nu var jag nära att spotta ut kaffe över tangentbordet. Jag lyssnar hellre till ljudet av en spolande toalett än att jag tar till mig något från denna kippabärande blekfis.

För övrigt är hans hyckleri vad avser mångfald och invandring förbluffande. En person som förespråkar betryggande murar och ett etniskt homogent Israel ser samtidigt inga problem med fortsatt invandring av muslimer och afrikaner till USA. Kolla in följande tweet:
... I don't give a good damn about the so-called "browning of America." Color doesn't matter. Ideology does.
Jag samlade dina invändningar i fyra mycket viktiga punkter. Det som förbryllar mig är dock hur du sedan når följande slutsats:
Jag förstår verkligen inte hur du kan medge och till och med räkna upp riskfaktor efter riskfakor, men därefter nå slutsatsen att dessa ändå inte diskvalificerar homosexuella par från adoption. Jag skulle till och med gå så långt som att helt förbjuda homosexuell familjebildning, dra in äktenskapslicenserna samt bötfälla personer som förespråkar denna livsstil.

Det här är en falsk dikotomi och dessutom en felaktig representation av befintliga villkor. Det är inte fråga om en sagovärld från tidigt 1900-tal där barnhemsbarn vädjar till prospekterande föräldrar för att bli omhändertagna. Det rör sig om internationella transaktioner, huvudsakligen med Sydkorea, Sydafrika och Colombia, där föräldrar i det närmaste konkurrerar om barnen.

Väntetiden är 1-5 år och under 2017 adopterades totalt 142 barn från utlandet (länk).

Även om vi inte håller med helt och hållet, måste du ju trots allt inse att jag i inlägget förespråkade företräde för heterosexuella familjer. Är det väntetid för adoption skulle det sluta med att endast heterosexuella föräldrar fick adoptera. Homosexuella skulle endast kunna adoptera om det inte fanns något annat val för barn.
Citera
2018-01-30, 17:32
  #110
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DexDogtective
Även om vi inte håller med helt och hållet, måste du ju trots allt inse att jag i inlägget förespråkade företräde för heterosexuella familjer.
Och jag vill hävda att företrädet inte räcker. Den homosexuella parbildningen är så destruktiv att jag till och med vill häva rätten att skaffa barn via IVF, surrogat eller adoption av närstående.

Citat:
Är det väntetid för adoption skulle det sluta med att endast heterosexuella föräldrar fick adoptera. Homosexuella skulle endast kunna adoptera om det inte fanns något annat val för barn.
Som jag skrev ovan rör det sig om ett hundratal varje år och därtill med en väntetid på 1-5 år. Det är alltså föräldrarna som konkurrerar om barnen, inte barnen som konkurrerar om föräldrarna.
Citera
2018-01-31, 23:17
  #111
Medlem
DexDogtectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Och jag vill hävda att företrädet inte räcker. Den homosexuella parbildningen är så destruktiv att jag till och med vill häva rätten att skaffa barn via IVF, surrogat eller adoption av närstående.

Som jag skrev ovan rör det sig om ett hundratal varje år och därtill med en väntetid på 1-5 år. Det är alltså föräldrarna som konkurrerar om barnen, inte barnen som konkurrerar om föräldrarna.

Surrogatföräldrar skall enligt mig i varje fall inte försekomma oavsett, och IVF borde inte vara tillgängligt för homosexuella föräldrar. Hade mina föräldrar när jag var mindre dock av någon anledning inte kunnat ta hand om mig hade jag inte haft någonting emot att bli omhändertagen av deras homosexuella vänner. Finns även mycket borgerliga homosexuella. Adoption från närstående borde vara upp till individerna som är inblandade att sköta om.
Citera
2018-02-01, 07:59
  #112
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DexDogtective
Surrogatföräldrar skall enligt mig i varje fall inte försekomma oavsett, och IVF borde inte vara tillgängligt för homosexuella föräldrar. Hade mina föräldrar när jag var mindre dock av någon anledning inte kunnat ta hand om mig hade jag inte haft någonting emot att bli omhändertagen av deras homosexuella vänner. Finns även mycket borgerliga homosexuella. Adoption från närstående borde vara upp till individerna som är inblandade att sköta om.


Ta del av Regnerus omfattande studie. Det barn som växer upp med homosexuella föräldrar utsätts för är värre än misshandel. Dessa barn riskerar psykiska men under hela sitt vuxna liv.
Citera
2018-02-01, 09:19
  #113
Medlem
DexDogtectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Ta del av Regnerus omfattande studie. Det barn som växer upp med homosexuella föräldrar utsätts för är värre än misshandel. Dessa barn riskerar psykiska men under hela sitt vuxna liv.

Missköts barnen skall staten så klart gå in och tvångsomhänderta dem.
Citera
2018-02-01, 19:07
  #114
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DexDogtective
Missköts barnen skall staten så klart gå in och tvångsomhänderta dem.


Det handlar inte om det utan om att barn som växer upp med homosexuella föräldrar utvecklar grava problem med sin identitet. Det är en psykisk misshandel som oftast inte får konsekvenser förrän i vuxen ålder.
Citera
2018-03-03, 19:04
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Där tar du fel. Barnets trygghet och framgång i livet korrelerar starkt med uppväxten i stabila hem. Och inget förhållande är stabilare än uppväxtmiljön hos ett heterosexuellt äkta par.

Nej. Som jag skrev i (FB) inlägg #86: "ett genomsnittligt homosexuellt förhållande varar i 1,5 år. Det rör sig alltså inte om hållbara relationer jämförbara med heterosexuella par." Lägg därtill att barnet vänjs av vid en promiskuös och polyamorös livsstil, med hög risk för återkommande veneriska sjukdomar och i värsta fall HIV för den "ansvarstagande" föräldern.

Argumentationsfel: plurium interrogationum.

Nej, det är ingen större skillnad mellan pedofili och den pederasti som utmärker den homosexuella livsstilen. Det rör sig i båda fallen om parafilier med destruktiv social inverkan. Bara tanken på att dessa skulle utgöra lämpligt föräldramaterial är till lika delar löjeväckande som skrämmande.
'Äkta par' Låter som något du hittat på för att det känns bra att säga.. Säg mig, vad exakt är det som gör att någon lever i en 'äkta' relation?
Citera
2018-03-04, 22:18
  #116
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
'Äkta par' Låter som något du hittat på för att det känns bra att säga.. Säg mig, vad exakt är det som gör att någon lever i en 'äkta' relation?


Äkta par=gift par. Du är kanske för ung för traditionell terminologi.
Citera
2018-03-12, 13:31
  #117
Medlem
DexDogtectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Äkta par=gift par. Du är kanske för ung för traditionell terminologi.
Tror inte det har med ålder att göra, "äkta par" är relativt välkänt även bland människor i min ålder. Snarare välvillig ignorans.
Citera
2018-04-17, 12:34
  #118
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzneger
Det finns nuförtiden barn som inte växer upp med en mamma och en pappa utan istället med två mammor eller två pappor. Homosexuella familjer blir allt vanligare och detta kommer givetvis att påverka barnen som tvingas växa upp i dem. Är det någonting som konservativa ska acceptera eller något som vi borde motarbeta?

Det finns studier, bl a en av amerikanen Mark Regnerus, som visar på att barn som växt upp i homosexuella familjer presterar sämre på alla områden; de får sämre betyg, har sämre hälsa, lägre betalda jobb, mer psykisk ohälsa och skiljer sig i högre grad än de som växt upp i traditionella, biologiskt intakta familjer.

Homosexuella, i synnerhet bögarna, lever dessutom osundare än heterosexuella. De knarkar mer, har fler sexpartner, har svårare att hålla ihop med sin partner och lider ofta av psykisk ohälsa. Är detta verkligen en bra miljö för barn att växa upp i? Det är givetvis mer naturligt och bättre för ett barn att växa upp med sina riktiga föräldrar. Och om de inte kan det borde de i varje fall växa upp i en heterosexuell familj, som är mer naturlig för ett barn.

Det är självklart något som bör motarbetas, ett barn är bara ett barn och bör inte falla offer för sjuka människors begär.
Citera
2018-04-19, 13:14
  #119
Medlem
Det vikitgaste är ju att se till banets bästa och då är det ju ointressant om familjen består av bar en skild mamman eller två sammanboende mammor, elelr för den delen pappor. Ofta verka ju faktiskt barnen till samkönade äktenskap ha en bättre uppväxt än genomsnittet, kanske beroende på att föräldrarna känner ett högre högre krav på sig än andra familjekonstellationer.
I min släkt finns ett samkönat äktenskap och deras barn är nog bland dom mest harmoniska och väluppfostrade ungar man kan tänka sig, dom får verkligen en bra start i livet med massor av kompisar och den trygghet i hemmet som ju är så viktig.
Och det är ju en positiv mänsklig utveckling vi ser när olika tabun rensas ut från fördomarnas hyllor och från hatpredikanternas inskränkthet och att vi numera inser att acceptans för alla är styrka, förnekande svaghet. Det kallas utveckling.
Citera
2018-04-19, 20:29
  #120
Medlem
Knaviuss avatar
Det bör varken förbjudas eller accepteras. Våra barn kommer att få se vad liberalismen gjort med Sverige och förändringen kan ske socialt utan staten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback