Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-07-19, 02:19
  #37
Medlem
Herregud gift dig inte med henne. Har hon inbillat sig att du brutit en förlovning och meddelar dig att hon önskar dig död är hon potentiellt farlig.
Citera
2018-07-19, 02:25
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skam40
Jag blev galen jag själv! Jag tycker inte om det sättet jag är naiv och optimistisk. Jag älskar henne fortfarande.
Men om du inte tillhör henne, vill hon att du hellre är död? Som en sak ingen annan ska få.

Eller har du gjort något särskilt dåligt eller dåliga saker som byggt upp tryck (förnedrat, slagit, våldtagit, hotat eller liknande)? Inte? Nej då kan du söka till mansjour eller något sådant och skaffa någon att tala med för att se mer objektivt på vad som sker i er relation.
Citera
2018-07-19, 11:36
  #39
Medlem
Tjoflos avatar
Mitt råd är att inte vara tillsammans med någon som har borderline. Du slösar bort ditt liv på någon som inte kan bli bra eller som kommer kunna ha en bra relation. Har enbart dåliga erfarenheter av människor med liknande psykiska sjukdomar och jag klipper banden direkt för nära relation när det uppdagas.
Citera
2018-07-20, 10:21
  #40
Medlem
Skattebrotts avatar
Som andra påpekat - var inte ihop med nån som har borderline. De känner inte alls inför relationer på samma sätt som vi andra. Inte alla borderline-tjejer är farliga dock. Men var försiktig och undersök hur hon agerat mot sina tidigare pojkvänner när det tagit slut. Är hon vän med åtminstone något av sina ex? Om inte, spring lång väg!
Citera
2018-07-20, 12:09
  #41
Medlem
Katzyns avatar
Jag tror att hon menar allvar, hon ser dig hellre död än att du lämnar henne. Äkta kärlek?
Citera
2018-07-20, 12:26
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag tror att hon menar allvar, hon ser dig hellre död än att du lämnar henne. Äkta kärlek?
Ja jag tycker att det här är det viktigaste och inte folks påståenden om dittan eller dattan.

Älskar man en människa så är det som så att även om man är riktigt rasande och kanske har problem själv, brukar man inte vilja se den död. Att önska att människor dör, är inte en hälsosam vink. Kvinnor som mördas brukar inte tro att mannen verkligen skulle kunna skada henne och sedan flippar han. Innerst inne är det värt eftersom jag är älskad, håller inte.
Citera
2018-07-23, 01:26
  #43
Medlem
shevitas avatar
Alltså inte för att vara sån men, klassas inte detta som ett indirekt mordhot?

Tänk är det omvända.
Kille skriver så till sitt ex, blir polisanmäld. Tror ni inte att han hade blivit dömd?

Just sayin. Ts, fly för livet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback