Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 14:59
  #1
Medlem
miri0s avatar
Beställde hem en burk tabletter av koncentrat av mucuna pruriens nyligen. Gjorde en snabbgoogling innan på huruvida det var olagligt eller inte men eftersom att jag vid första googlingen inte fick upp något så var jag väl lite väl naiv och impulsiv och tog och beställde. Efter vidare djupdykning verkar det ju som att den klassas som läkemedel om det är i koncentrerad form(?), så var rätt så nojjig och förväntade mig att få hem ett brev från tullen. Men, paketet anlände, och tillsynes helt orört av tullen.

Hur står det egentligen till med den här bönan, antar ju att de koncentrerade tabletterna inte är okej, men hur är det om jag skulle beställa i okoncentrerad pulverform ifrån usa? Pulvret är så himla dyrt i sverige..

Och huvudfrågan: har inte testat tabletterna än men om det skulle vara så att det är något man skulle vilja fortsätta med, då känner man sig ju rätt sugen på att testa att beställa igen nu när det gick bra, MEN, om det skulle vara så att ett paket innehållandes 2 st burkar (60tabletter i varje) skulle fastna i tullen, vad blir påföljden? Får man bara hem ett brev om att de slängt dem, eller riskerar man någon allvarligare påföljd?? :O
__________________
Senast redigerad av miri0 2017-04-27 kl. 15:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback