Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-29, 22:41
  #517
Medlem
Studsbolls avatar
Vilket straff kan tjyvkonan tänkas få?
Citera
2017-09-30, 07:27
  #518
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vilket straff kan tjyvkonan tänkas få?
Från rättssamhället: Hon kommer att fällas och dagsböter kommer att dömas ut.
Från det vetenskapliga samfundet: Hon är redan utredd, dömd och straffad i form av skam.
Citera
2017-10-03, 17:29
  #519
Medlem
Knullkungens avatar
>Debatt inlägg av bla Rashid Mursa och Kitimbwa Sabuni.

https://www.svt.se/opinion/araia-ghi...ictoria-kawesa

"”Rättsprocessen mot Kawesa är ett symptom på ett djupt afrofobiskt, rasistiskt och sexistiskt Sverige. Samtidigt som anmälningar om afrofobiska dödshot gång på gång faller mellan domstolarna väljer det svenska samhället att skriva tusen och åter tusen artiklar, tweets och fb-statusar om en felaktig källhänvisning i en power point-presentation”, skriver skribenterna."
Citera
2017-10-03, 17:58
  #520
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
>Debatt inlägg av bla Rashid Mursa och Kitimbwa Sabuni.

https://www.svt.se/opinion/araia-ghi...ictoria-kawesa

"”Rättsprocessen mot Kawesa är ett symptom på ett djupt afrofobiskt, rasistiskt och sexistiskt Sverige. Samtidigt som anmälningar om afrofobiska dödshot gång på gång faller mellan domstolarna väljer det svenska samhället att skriva tusen och åter tusen artiklar, tweets och fb-statusar om en felaktig källhänvisning i en power point-presentation”, skriver skribenterna."

Jadå. Jadå. Allt handlar om rasism.
Vem är den svenska fjollan som har skrivit under?
Han här - https://www.jakobmoller.com? Jobbar bl.a. för SVT.
__________________
Senast redigerad av GormDenGamle 2017-10-03 kl. 18:04.
Citera
2017-10-03, 20:43
  #521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Någon kollega har visst kallat henne N-ordet. Jag är tveksam till detta. Jag tror det är en lögn.

Själv har jag iofs inga problem med att kalla negrer för negrer, men då tillhör jag en generation som växte upp med ytterst få i omgivningen och betraktar det bara som ett beskrivande ord för utseende, ungefär lika odramatiskt som "rödhårig" eller "lång". Skiter väl i vem som är neger eller inte. Numera är det avsevärt fler negrer här och det kanske är det som gör att folk tycker sig (rätt eller orätt) se ett mönster hos negrer. Victoria Kawesa gör därmed närmast parodi på sin egen negerhet i murrikansk mening med sitt sätt att skylla ifrån sig. Dindu nuffin. Blir ertappad, skyller på 'rasism' som om man skulle ha ett frikort att begå oegentligheter bara för att man är neger. Det vore ju förträffligt om vi som är långa kunde komma undan så billigt. "Ja du vet ja ä ju över en å nitti va, så då ä dä bara långhat va jomän. Jämrans långhatare i farten igen du vet. Fy fan. Rena NAZISTERNA!"
Hon skulle nog må mycket bättre av att sluta tjata om sin jävla hudfärg för jämnan.
Citera
2017-10-04, 06:39
  #522
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Själv har jag iofs inga problem med att kalla negrer för negrer, men då tillhör jag en generation som växte upp med ytterst få i omgivningen och betraktar det bara som ett beskrivande ord för utseende, ungefär lika odramatiskt som "rödhårig" eller "lång". Skiter väl i vem som är neger eller inte. Numera är det avsevärt fler negrer här och det kanske är det som gör att folk tycker sig (rätt eller orätt) se ett mönster hos negrer. Victoria Kawesa gör därmed närmast parodi på sin egen negerhet i murrikansk mening med sitt sätt att skylla ifrån sig. Dindu nuffin. Blir ertappad, skyller på 'rasism' som om man skulle ha ett frikort att begå oegentligheter bara för att man är neger. Det vore ju förträffligt om vi som är långa kunde komma undan så billigt. "Ja du vet ja ä ju över en å nitti va, så då ä dä bara långhat va jomän. Jämrans långhatare i farten igen du vet. Fy fan. Rena NAZISTERNA!"
Hon skulle nog må mycket bättre av att sluta tjata om sin jävla hudfärg för jämnan.

Ja, hon missade kanske det där om akademisk objektivitet i metodkursen.
Citera
2017-10-04, 13:56
  #523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
>Debatt inlägg av bla Rashid Mursa och Kitimbwa Sabuni.

https://www.svt.se/opinion/araia-ghi...ictoria-kawesa

"”Rättsprocessen mot Kawesa är ett symptom på ett djupt afrofobiskt, rasistiskt och sexistiskt Sverige. Samtidigt som anmälningar om afrofobiska dödshot gång på gång faller mellan domstolarna väljer det svenska samhället att skriva tusen och åter tusen artiklar, tweets och fb-statusar om en felaktig källhänvisning i en power point-presentation”, skriver skribenterna."

Härligt -- PK trampar bara på i sina ekologiska Birkenstock-sandaler -- Jaha ja, men de har tydligen inte fattat att det är så här de akademiska institutionerna fungerar, att de är ålagda att kolla sina studenter på sådana här saker för att säkerställa vetenskaplig redlighet och kvalitet.

De kan väl fortsätta sin pajkastning emot Göteborgs och Linköpings Universitet bäst de vill

Dubbelbestraffning nja, det är ju så det akademiska fungerar här i Sverige, först blir det en disciplinfråga för lärosätena, sedan en rättegång om det inträffade.

Ska bli intressant att se vartåt det lutar åt när rättegången inleds, jag gissar att någon av de inblandade försöker se till att det blir ett rättsligt dödläge,
Det enklaste är ju för VK att försöka ernå förlikning på något sätt, om det är möjligt alltså...

Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Ja, hon missade kanske det där om akademisk objektivitet i metodkursen.

Det finns ingen akademisk objektivitet när det finns korn av rasism (även sådana inbillade korn av rasism), då överskuggar rasismen precis allting annat...

Konstigt att inte Pansargeneralen Heinrich Arnstad har lagt sig i detta ärende, men man kan ju hoppas att det kommer så småningom
Citera
2017-12-22, 17:27
  #524
Medlem
Feministiskt Initiativs tidigare partiledare Victoria Kawesa döms för upphovsrättsbrott, rapporterar Expressen.
Citera
2017-12-22, 17:35
  #525
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
Feministiskt Initiativs tidigare partiledare Victoria Kawesa döms för upphovsrättsbrott, rapporterar Expressen.

Vad blev påföljden?

Har du länk?
Citera
2017-12-22, 17:42
  #526
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vad blev påföljden?

Har du länk?
Låt mig hjälpa till:

https://www.expressen.se/nyheter/for...ovsrattsbrott/

Kan bli dyrt att skriva av kompisen. Det lärde vi andra oss redan på mellanstadiet.
Citera
2017-12-22, 17:47
  #527
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Låt mig hjälpa till:

https://www.expressen.se/nyheter/for...ovsrattsbrott/

Kan bli dyrt att skriva av kompisen. Det lärde vi andra oss redan på mellanstadiet.

Helt klart ett rasistiskt domslut. Oerhört upprörande.
Citera
2017-12-23, 01:41
  #528
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...hovsrattsbrott
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback