Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 11:03
  #1
Medlem
Vad är det egentligen som hander i EFK?
Ordförande och halva styrelsen avgår och förklaringen är motsättningar
Vet någon vad motsättningarna gäller?
Citera
2017-04-27, 11:21
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TangoS
Vad är det egentligen som hander i EFK?
Ordförande och halva styrelsen avgår och förklaringen är motsättningar
Vet någon vad motsättningarna gäller?
Tja de kanske tror på den heliga treenigheten och resten gör det inte, det brukar vara sådana
löjliga detaljer inom all vidskepelse.
Citera
2017-04-27, 17:12
  #3
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TangoS
Vad är det egentligen som hander i EFK?

Gissningsvist det vanliga röret om bibeltolkning och/eller bibeltolkningsmetodologi och därav följande metafysiska eller politiska konsekvenser.
Citera
2021-04-29, 11:32
  #4
Medlem
gulspurvs avatar
Här kan man få en hint om vad som ledde till krisen: https://poddtoppen.se/podcast/931297...sefin-fallsten
Citera
2021-04-29, 12:32
  #5
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulspurv
Här kan man få en hint om vad som ledde till krisen: https://poddtoppen.se/podcast/931297...sefin-fallsten

kan du ge en kort summering, om man inte vill lyssna på en podcast?
Citera
2021-04-29, 13:35
  #6
Medlem
Om man ska tolka JF utsago så låter det som att dåvarande ledare för EFK (D.N.) betedde sig gränslöst mot kvinnor. Detta tillsammans med en svag styrelse som inte tog/har tagit tag i problemet. En del av styrelsen avgick i protest och ledaren för EFK (DN) fick också avgå. Sedan har det varit totalt tyst om detta och EFK styrelse har varit knäpp tysta (i sann frikyrklig anda). Fram tills nu när JF tog bladet från munnen. Man kan väl ana att styrelsen ändå förstått att de gjorde fel då en av de två nya ledarna för EFK var bland dem som avgick från styrelsen.
Citera
2021-04-29, 13:38
  #7
Medlem
Såg jag komma för länge sen.
Det är förmodligen pga att vissa egentligen inte är troende utan aktivister och vill ändra församlingen till att anpassa sig efter världen och sexuella böjelser.
När jag tog upp det tystades det ner.
Men se nu...
Citera
2021-04-29, 14:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Såg jag komma för länge sen.
Det är förmodligen pga att vissa egentligen inte är troende utan aktivister och vill ändra församlingen till att anpassa sig efter världen och sexuella böjelser.
När jag tog upp det tystades det ner.
Men se nu...

Men hur menar du? DN var väl "konservativ" och "karismatiskt"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback