Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-30, 15:06
  #25
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Svarar bara snabbt angående utlämnandet av uppgifter. Det varierar nog en del exakt vilka uppgifter som lämnas ut. Mest pengar får man dock om man ger ut så mycket uppgifter som möjligt, inklusive ip-adress och surfvanor. I den privacy policy jag länkade tidigare angående Touch VPN finns inget som hindrar en sådan utlämning till tredje part.

Antar att du menar OVPN när du skriver Openvpn, skilj på begreppen, det förstnämnda är en vpn-leverantör medan det andra är en mjukvara. Har du problem med att få ovpn att fungera i windows 10 föreslår jag att du skickar ett meddelande till deras support. Det brukar gå ganska fort. Det låter som att problemet ligger lokalt hos dig. Annars följer du deras guider till punkt och pricka och skriver ut vilka felmeddelanden du får.

Ok tackar och bockar. Du har varit till stor hjälp.
Citera
2017-04-30, 20:41
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
...
Har en vpn till mobilen som inte loggar något och som tillåter torrenter även om jag sällan laddar ner, hände ibland dock. Till det har jag firefox med ublock origin samt adblock plus och hade https everywere också men med den blev det no connection på alla sidor i princip så tog bort den. Räcker det jag har till mobilen? Har kryssat för förhindra webRTC på ublock origin.

Svårare med vpn till Windows 10 men kör hide me den loggar inte och har liten Gratis mängd data sen får man betala för unlimited. Openvpn vpn fick jag ingen ordning på i Windows 10 men ska testa mullvad.net. Kör med Firefox där jag har hoxxvpn som tillägg samt noscript, ublock origin och adblock plus.

Till chrome har jag vpn hotspot shield som inte loggar sen har jag även där ublock origin.

Är jag säker med de tilläggen? Det tråkiga med vpn hotspot shield till chrome och hoxxvpn till firefox är ju att jag vill inte använda vpn som tillägg till webbläsaren utan vill att vpn skyddar all data ut från datorn.
Därför jag kör hide me men slut på Gratis mängden och inte betalat än så därför kör jag vpn som tillägg i webbläsarna.
...
Skulle undvika hoxx av precis samma anledning som jag nämnde tidigare. De loggar friskt och tvekar inte att lämna ut uppgifter om dig till tredje part. Det är precis som du säger bättre att skippa dessa webbläsartillägg och istället köra med en riktig vpn-tjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ok tackar och bockar. Du har varit till stor hjälp.
Hoppas att det löser sig. Du får höra av dig igen annars.
Citera
2017-05-03, 17:31
  #27
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Skulle undvika hoxx av precis samma anledning som jag nämnde tidigare. De loggar friskt och tvekar inte att lämna ut uppgifter om dig till tredje part. Det är precis som du säger bättre att skippa dessa webbläsartillägg och istället köra med en riktig vpn-tjänst.


Hoppas att det löser sig. Du får höra av dig igen annars.

Hoxx åktee ut ögona böj.

Nu äntligen har jag hittat en bra gratis vpn för windows 10 (finns till alla OS och android samt IOS). https://www.hotspotshield.com/

Hade den först som tillägg i webläsare med det skyddar ju inte hela datorns trafik. Hotspot shield free vpn loggar ingenting och säljer ingen info om dig.

På länken kan man ladda ner den till windows 10 så kan man skippa skit-tillägg i webläsaren. Den är helt gratis utan reklam och som sagt inga som helst loggar eller sånt.

Nackdelen med gratisversionen jämfört med Elite-versionen är att i gratisversionen kan du inte välja lika många länder som med betalversionen men det spelar inte mig någon roll.

Så windows 10 tips för att vara hyfsat säker, hotspotshield vpn desktop-versionen så skyddas hela datorns up and downs, på det bör man ha tillägg såsom ublock origin där man under inställningar kryssar i rutan "Förhindra WebRTC från att läcka lokala IP-adresser", då har man skyddat sitt IP sen kompleterar jag själv även med noscipt och adblockplus.

Är det ok internet-säkerhet för en windows-dator?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback