2017-04-26, 21:58
Medlem
Hej,

Jag har testat lite olika allergivänliga tvättmedel och duschcremer. Vet inte om det beror på dessa men jag har sådana överjävliga problem med klåda. Jag kliar mig varje dag där bak, på pungen och särskilt området mellan analen och pungen. Jag kan se att huden är lite ljusare och torrare där eftersom jag vill klia sönder området.

Jag har testat allt från Dove cremetvål till särskild intimtvål. Och jag tycker inte någonting fungerar.
Har också testat kräm för analklåda, typ Xyloproct, men skiten kommer alltid tillbaka.

Fler som känner igen sig? Vad gjorde ni för att bli av det med?
Citera
2017-04-26, 22:02
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etow
Hej,

Jag har testat lite olika allergivänliga tvättmedel och duschcremer. Vet inte om det beror på dessa men jag har sådana överjävliga problem med klåda. Jag kliar mig varje dag där bak, på pungen och särskilt området mellan analen och pungen. Jag kan se att huden är lite ljusare och torrare där eftersom jag vill klia sönder området.

Jag har testat allt från Dove cremetvål till särskild intimtvål. Och jag tycker inte någonting fungerar.
Har också testat kräm för analklåda, typ Xyloproct, men skiten kommer alltid tillbaka.

Hur ofta duschar du? Sover du naken? Svettas du mycket i de utsatta områdena? Eller kan det vara så att du har något som ligger an som nitar från jeans eller liknande?
Citera
2017-04-26, 22:09
Medlem
Torpedullas avatar
Inga trånga jeans. Gå näck hemma. Ingen tvål alls eftersom det torkar ut. Tvätta med matolja. Smörj med HTH crème (inte lotion). Finns på ICA Maxi. Ev. receptfri hydrokortisonsalva på apotek. Blir det inte bättre, sök läkare. Kan bli svamp.
Citera
2017-04-26, 22:26
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Kan vara springmask.. hör med läkaren.
Citera
2017-04-26, 23:07
Medlem
mask eller svamp

eller den där "nya" könsjukdomen,
Citera
2017-04-27, 01:04
Medlem
Drdeoos avatar
Torkar du dig ordentliget? Testa blöt papper alt köp våtservetter när du torkar dig, o va noga
Citera
2017-04-27, 08:01
Medlem
udons avatar
Du har svamp. Köp en svampkräm på apoteket och var noga med att följa hela kuren.
Citera
2017-04-27, 08:42
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Har du någon allergi eller annan sjukdom? Är du smal eller överviktig? Äter du nyttigt? Andra diffusa avvikelser??
Citera
2017-04-28, 18:11
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etow
Hej,

Låter som svampinfektion, normalt börjar det i ljumskområdet men kan tyvärr sprida sig överallt i den regionen.
Fjällar det något? Blir det vita flagor när du skrapar med nageln? Luktar det illa?

Finns en del olika salvor att prova, enklast är terbinafin räcker med att smörja 1 gång om dagen i typ 2 veckor. Finns annat också, men då krävs längre behandling kanske någon månad och insmörjning 2 eller 3 gånger om dagen viket kan vara lite bökigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in