Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 21:45
  #1
Medlem
fannissons avatar
Hur mkt alkohol måste man dricka samt hur länge för att utveckla ett breoende/abstinens?
Vad är tecknen o vad gör man åt det?

Har druckit öl varje kväll i ca en och en halv vecka inte så mkt men mer på helgerna...
Mår nu fruktansvärt illa, har konstant ont i huvudet, skakar, ökad ångest, mer röster o starkare beteendesvårigheter vilket ej blir bättre av ex alvedon... men aningens mildare efter en två öl...

kan dessa symtom bero på ökad alkoholkonsumtion eller beror det på att de tagit bort psykofarmaka???

tacksam för svar trevlig kväll
Citera
2017-04-26, 21:56
  #2
Medlem
felstavadds avatar
Hör du röster så ska du sluta med alkoholen och fortsätta gå på medicinen du fått utskrivet.

Jag skulle inte säga att du är beroende men en bakfylla med kanske en viss del abstinens kan det vara som gör att du mår dåligt. Det du ska vara mest orolig över är blandningen alkohol-psykofarmaka, det är sällan sprit går bra ihop med den sortens medicin och risken är stor att det ökar på dina psykiska problem även om du upplever att de mildras av två öl.
Försök sova sen tycker jag att du kanske kontakta din läkare och förklara att du börjar höra röster igen och att du druckit men nu dragit ber och håller på att lägga av.

Ta det lugnt nu, du kommer igenom det här snart
Citera
2017-04-26, 22:17
  #3
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2017-04-26, 22:25
  #4
Medlem
"Mer röster" ?? Är det något du brukar höra eller?
Tycker det låter kort tid, om man inte supit väldigt hårt dygnet runt för att få hallucinationer, men det kanske kan vara så. Vad är det för psykofarmaka de tagit från dig?
Citera
2017-04-27, 00:57
  #5
Medlem
MADs avatar
Har svårt att tro att man kan orsaka delirium enbart genom att dricka öl på kvällarna i drygt en vecka.
Det lär bero på nåt annat.
Citera
2017-04-27, 08:53
  #6
Medlem
Soluss avatar
Det där är nästan garanterat efterdyningar från din medicin du inte längre äter. Vad var det för medicin? Följde du uttrappningsschema eller slutade du rakt av?

Jag har många gånger åkt på utlandssemester i flera veckor och druckit friskt varje dag för att sedan komma hem och återgå till nykterhet utan problem. Jag tror verkligen inte att några bärs på dagarna i en eller två veckor kan orsaka detta.
Citera
2017-04-28, 08:39
  #7
Medlem
Låter som psykofarmakan och vanlig bakfylla. Har själv supit riktigt hårt betydligt längre än så utan problem. Ta dina mediciner, dra ner eller helt helt lägg av med alkoholen så ska du se att saker blir som vanligt igen.
Citera
2017-04-28, 08:40
  #8
Medlem
vilken medicin/-er åt du förresten och av vilken anledning?
Citera
2017-04-30, 00:54
  #9
Medlem
gersmans avatar
Klassisk bensopryl. Alkis får benso mot alko men upptäcker att båda två är bättre. Tar båda två.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback